این ویتامین قاتل کبد چرب است!

مشکلات کبدی ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، اما نه همیشه به دلیل مصرف الکل. بیماری کبد چرب غیر الکلی یک نوع تهاجمی از بیماری کبد چرب است که می تواند آسیب جدی به کبد وارد کند و بر سلامت کلی بدن تأثیر بگذارد.

در حال حاضر هیچ درمان موثری برای بیماری کبد چرب غیر الکلی وجود ندارد، اما یک مطالعه جدید نشان داده است که ویتامین B12 و فولات می‌توانند به کاهش التهاب و جای زخم در انسان‌ها و مدل‌های حیوانی کمک کنند.

یک مطالعه جدید با بررسی مکانیسم های بیماری کبد چرب دریافت که در این بیماری از فعالیت پروتئین خاصی به نام «سینتاکسین 17» در تخریب سلول های مرده و ناسالم جلوگیری می شود.

همچنین، محققان دریافتند که ویتامین B12 و اسید فولیک باعث افزایش سطح سینتاکسین 17 شده و به کاهش فیبروز (ضخیم شدن یا زخم) و التهاب کبد کمک می کند.

بیماری کبد چرب غیر الکلی می تواند باعث ایجاد اسکار و آسیب دائمی کبد شود و خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد.

محققان مطالعه حاضر دریافتند که افزایش اسید آمینه هموسیستئین (HCY) با التهاب کبد و فیبروز همزمان است.

آنها همچنین دریافتند که سطوح بالای هموسیستئین در کبد منجر به کبد چرب و تشدید آن می شود. سپس هموسیستئین بر پروتئین سینتاکسین 17 تأثیر می گذارد، که برای حذف سلول های آسیب دیده از بدن در فرآیندی به نام اتوفاژی مهم است.

محققان توصیه می کنند که ویتامین B12 و اسید فولیک ممکن است مفید باشد، به ویژه به عنوان یک درمان پیشگیرانه یا خط اول برای بیماری کبد چرب غیر الکلی.

آزمایشات بالینی بیشتر ممکن است بررسی کنند که چگونه ویتامین B12 و فولات ممکن است به افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید