تاثیر اسیدهای چرب امگا 3 بر مغز و قلب

تاثیر اسیدهای چرب امگا 3 بر مغز و قلب

روز جدید اسیدهای چرب امگا 3 نوعی اسیدهای چرب غیراشباع هستند که می توانند التهاب را در سراسر بدن کاهش دهند.

اسیدهای چرب امگا 3 یکی از اسیدهای ضروری هستند که در بسیاری از فعالیت های بدن نقش دارند. مطالعات متعدد نشان می دهد که مصرف این اسید چرب به افزایش طول عمر کمک می کند.

اسیدهای چرب امگا 3 همچنین به رشد جنین در رحم و رشد کودک در سنین نوجوانی کمک می کند و نقش مهمی در فرآیندهای بدن تا پایان عمر دارد. بهبود حافظه و عملکردهای شناختی، حفظ سلامت مغز، چشم و سیستم عصبی از جمله وظایف مهم این اسید چرب است.

یکی از فواید عجیب اسیدهای چرب امگا 3 این است که با تسهیل گردش خون در بدن به حفظ سلامتی کمک می کنند. در واقع این اسید چرب با بهبود سطح تری گلیسیریدهای مفید در خون و پاکسازی عروق از پلاک، گردش خون را در بدن بهبود می بخشد.

این کار فواید زیادی برای بدن دارد، از جمله تسهیل انتقال مواد مغذی، اکسیژن، هورمون ها و مواد فرعی به تمام قسمت های بدن. در این میان قلب به عنوان یکی از حیاتی ترین اندام های بدن از عملکرد اسیدهای چرب امگا 3 بهره زیادی می برد.

امگا 3 باعث کاهش کلسترول بد می شود. این اسید چرب همچنین به حفظ خاصیت ارتجاعی عروق خونی کمک می کند که به تسهیل جریان خون و کاهش فشار خون کمک می کند. به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب (که مسئول انتقال خون به عضله قلب است) می شود.

یکی دیگر از فواید اسیدهای چرب امگا 3 کمک به مغز است. در واقع جریان خون مناسب به بافت مغز از آسیب رسیدن به این اندام به دلیل فشار خون بالا و پایین جلوگیری می کند. مغز به طور مداوم به اکسیژن و گلوکز نیاز دارد و اگر خون رسانی به این بافت به درستی انجام شود به افزایش عملکرد شناختی، حافظه و سلامت کمک می کند.

تعداد کمی از مردم می دانند که اسیدهای چرب امگا 3 در واقع دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که با اثرات مخرب استرس اکسیداتیو بر مغز و سایر اندام ها مقابله می کنند. بهترین منابع غذایی این اسید چرب شامل ماهی های روغنی مانند سالمون، ساردین و تن است. بذر کتان نیز یکی از منابع گیاهی امگا 3 است.

دیدگاهتان را بنویسید