6 نشانه کبد چرب

6 نشانه کبد چرب

روز جدید کبد چرب محصول کم تحرکی و رژیم غذایی نامتعادل است که در صورت درمان به موقع قابل درمان است. اگر این علائم را نیز در بدن خود مشاهده کردید، معاینه کنید و سبک زندگی خود را تغییر دهید تا دچار مشکلات فیبروز و سیروز کبدی نشوید. امروز شروع کنید!

زمانی که چربی پنج تا ده درصد وزن کبد را اشغال کند به آن کبد چرب درجه یک می گویند و اگر کبد وارد فاز التهابی شود به کبد چرب درجه دو می رسد. فیبروز و سیروز کبدی با درجات 3 و 4 همراه است که خطر جدی برای سلامتی انسان دارد.

کبد چرب محصول سبک زندگی کم تحرک است، بنابراین طبیعی است که با تغییر رژیم غذایی، مشکلات گوارشی و کبد چرب نیز کنترل شود.

دکتر لادن، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در این خصوص گفت: کبد نقش کلیدی و محوری در متابولیسم قندها دارد. چربی و پروتئین دارد. این اندام در واقع هم قند را ذخیره می کند و هم آن را آزاد می کند. همچنین محل تولید پروتئین های حامل کلسترول و بسیاری از عوامل سیستم ایمنی است. ذخیره‌سازی ویتامین‌های ADE، K بر عهده کبد است و نقش بسیار کلیدی در سم‌زدایی دارد.

نکته شگفت انگیز در مورد ایجاد این اندام بدن این است که کبد نقش بسیار احیا کننده ای دارد و اگر فشار خارجی غیرعادی به آن وارد نکنیم، همچنان با قدرت از ما حمایت می کند، اما اگر این فشار اضافی و ثابت دشوار شود. حوصله مان سر خواهد رفت. .

علائم کبد چرب
خستگی

نفخ بیش از حد در صبح

مشکلات هورمونی

یبوست

کاهش عملکرد سیستم ایمنی

بیماری مکرر

بنابراین، در صورت مشاهده این علائم، حتما به پزشک مراجعه کنید و عوامل موثر بر چربی کبد را در نظر بگیرید. دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه گفت: اگر عواملی که منجر به کبد چرب می شود را حذف کنیم، کبد ترمیم می شود.

کبد چرب

کبد به چربی تبدیل می شود

عوامل تشدید کننده کبد چرب

مصرف زیاد ترشی، ماست و دوغ همراه با غذا

مصرف زیاد خیار در فصول سرد سال

مصرف زیاد میوه و نوشیدن آب بالای میوه

مصرف زیاد غذاهای سرخ شده مانند فست فود و غذاهای چرب

مصرف زیاد انواع سس ها، تنقلات شور و چرب، تمامی مواد غذایی دارای مواد نگهدارنده

سبزیجات و غلات کامل را کمتر مصرف کنید

استفاده زیاد از غذاهای غلیظ مانند کله پاچه، سالاد الوی، کنسروها، باقی مانده غذاها

پرخوری و پرخوری

عدم فعالیت روزانه و ورزش

دیر به خواب رفتن و شب بیدار شدن

یک چرت تا ظهر یا یک چرت طولانی بعد از ظهر

نوشیدن آب یخ بعد از ورزش، استخر، ناشتا، نیمه شب و …

فشار

مصرف زیاد الکل و مصرف مشروبات الکلی تقلبی

خوردن مقدار زیادی غذا در اواخر شب

طبیعتاً اگر این عناصر از زندگی روزمره حذف شوند، وضعیت کبد بهبود می یابد. دکتر وهی همچنین افزود: نکته مهمی که از متخصصان طب سنتی آموختیم این است که اختلاط داروهای گیاهی و گیاهان شناخته شده در درمان کبد لزوماً منجر به اثربخشی بیشتر نمی شود و درمان دارویی کبد چرب نیز به صورت حضوری و پیگیری انجام می شود.

دکتر اختری تاکید کرد: نکته طلایی تغییر سبک زندگی و فعالیت بدنی کافی و ورزش روزانه است. ورزش‌هایی که باعث می‌شوند عرق کنید و قلب‌تان را به تلمبه می‌اندازند، به تدریج کبد و کل بدنتان را بهبود می‌بخشند.»

دیدگاهتان را بنویسید