7 غذای غنی از امگا 3

7 غذای غنی از امگا 3

روز جدید استفاده از مواد غذایی امگا 3 برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مفید و حیاتی است.

اسیدهای چرب امگا 3 از مهمترین مواد مغذی برای بدن هستند. متخصصان تغذیه استفاده از آنها را به ویژه برای پیشگیری از بیماری های عصبی توصیه می کنند. گفته می شود این ماده بر افسردگی نیز تاثیر مثبت دارد.

در اینجا 7 ماده غذایی با بیشترین امگا 3 آورده شده است:

1- ماهی قزل آلا
ماهی های روغنی مانند سالمون سرشار از امگا 3 هستند. بررسی ها نشان می دهد که بیش از 4000 میلی گرم امگا 3 در هر 100 گرم از بدن این گونه ماهی وجود دارد و به طور کلی هر چه گوشت ماهی تیره تر باشد این ماده در آن بیشتر است.

2- روغن کلزا
روغن کلزا منبع آلفا لینولنیک اسید است که یکی از اسیدهای چرب امگا 3 خانواده است و کمترین میزان چربی اشباع شده را در بین روغن های خوراکی دارد.

3. تخم مرغ های خانگی که در فضای باز پرورش داده می شوند
تخم مرغ همچنین منبع امگا 3 است. اما به شرطی که جوجه ها در مرتع و در فضای باز باشند. در واقع رژیم غذایی مرغ نقش مهمی در تغذیه تخم مرغ آن ها دارد. به عنوان مثال، اگر از دانه کتان برای تغذیه جوجه ها استفاده شود، تخم آنها سرشار از امگا 3 خواهد بود.

4- دانه چیا
دانه چیا همچنین منبع مهمی از امگا 3 است و همچنین سرشار از مواد معدنی دیگری مانند منگنز، کلسیم و فسفر است. این دانه ها را می توان در ماست ریخت یا در سالاد مصرف کرد.

5- سویا
این غذا که در بین گیاهخواران محبوبیت خاصی دارد، نه تنها سرشار از فیبر و پروتئین است. همچنین منبع قابل توجهی از امگا 3 (1443 میلی گرم در 100 گرم) است. سویا یا جوانه های آن را می توان به سالاد یا هر غذای دیگری اضافه کرد.

6- اسفناج
در میان سبزیجات سبز، اسفناج حاوی بیشترین مقدار امگا 3 یا به طور دقیق تر اسید آلفا لینولئیک است. کلم بروکلی نیز حاوی این ماده مغذی است.

7- گردوی تازه
گردوی تازه سرشار از آنتی اکسیدان و امگا 3 است. این میوه بسیار پرانرژی است و به گفته متخصصان تغذیه، خوردن 25 گرم گردو (معادل 5 دانه) در روز ایده آل است.

دیدگاهتان را بنویسید