اولین نشانه بیماری قلبی در افراد سیگاری را بشناسید

ساعت: 02:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785439

بر اساس یک مطالعه جدید، حمله قلبی یا سکته مغزی کشنده اغلب اولین علامت بیماری قلبی در میانسالان سیگاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته مدیسوننت، نتایج همچنین نشان می دهد که بیماری قلبی در مقایسه با مرگ و میر ناشی از علل دیگر، از جمله سرطان ریه، یک عارضه بزرگ در میان سیگاری ها است. علاوه بر این، استعمال دخانیات با بیماری قلبی در سنین پایین‌تر و کاهش طول عمر چهار تا پنج سال مرتبط است.

دکتر ایسا دیویس، یکی از اعضای انجمن قلب آمریکا، گفت: «این نتایج پیام بسیار قانع‌کننده‌ای را به سیگاری‌ها می‌فرستد که باید بشنوند: سیگار کشیدن می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی عروقی شود، حتی قبل از اینکه متوجه شوید.» توصیه‌های مربوط به سلامت متابولیک و سبک زندگی. آلوده هستند، بکشند. “سیگار کشیدن در واقع یک قاتل خاموش است.”

برای این مطالعه، محققان داده‌های 9 مطالعه طولانی‌مدت را که شامل بیش از 106000 بزرگسال آمریکایی بین سنین 20 تا 79 سال بود، بررسی کردند. آنها در شروع مطالعه که بین 10 تا 25 سال به طول انجامید، هیچ بیماری قلبی نداشتند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که زنان میانسالی که سیگار می‌کشیدند تقریباً دو برابر بیشتر از زنان در گروه سنی غیرسیگاری در معرض یک رویداد کشنده به عنوان اولین علامت بیماری قلبی بودند.

مردان میانسالی که سیگار می کشند 79 درصد بیشتر در معرض یک رویداد کشنده به عنوان اولین علامت بیماری قلبی هستند. این خطر حدود 1.5 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

در میان زنان میانسال سیگاری، خطر بیماری قلبی در درازمدت حدود 35 درصد است، در حالی که این میزان برای غیر سیگاری ها حدود 25 درصد است. در میان مردان میانسال، این درصد برای افراد سیگاری 46 درصد و برای افراد غیر سیگاری حدود 36 درصد است.

سیگار کشیدن پنج سال زودتر در مردان میانسال و تقریباً چهار سال زودتر در زنان میانسال با بیماری قلبی مرتبط بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید