اوپک برای کنترل بازار نفت به کمک روسیه نیاز دارد


ساعت: 13:08
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887082

دبیرکل اوپک گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت با روسیه رقابت نمی کند و روسیه را بازیگری بزرگ، بزرگ و بسیار تاثیرگذار در نقشه جهانی انرژی توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هیثم الغیس، دبیرکل جدید اوپک، در مصاحبه اختصاصی که روز یکشنبه توسط روزنامه الرای کویت منتشر شد، گفت که حضور روسیه در ائتلاف اوپک پلاس برای موفقیت این توافق ضروری است.

وی افزود: سازمان کشورهای صادرکننده نفت با روسیه رقابتی ندارد و روسیه را بازیگری بزرگ، بزرگ و بسیار تاثیرگذار در نقشه جهانی انرژی توصیف کرد.

اوپک پلاس ائتلافی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه است.

الغیس ریاست اولین نشست اوپک پلاس را در 3 آگوست بر عهده خواهد داشت، زمانی که این گروه قصد دارد تولید نفت خود را در سپتامبر بدون تغییر نگه دارد.

بیشتر بخوانید:
قیمت ماهانه نفت سنگین ایران افزایش یافت

الغیس درباره افزایش اخیر قیمت نفت گفت: برای من همچنان تایید می‌کنم که افزایش اخیر قیمت نفت تنها مربوط به رویدادهای روسیه و اوکراین نیست، بلکه همه داده‌ها تایید می‌کنند که قیمت‌ها شروع به افزایش کرده است. به تدریج و به صورت تجمعی و قبل از اتفاقات روسیه و اوکراین، با توجه به این تصور که آنچه در بازارها رایج است، نبود ظرفیت مازاد تولید است که محدود به کشورهای معدود و محدودی است.

قیمت نفت در سال 2022 به بالاترین سطح خود از سال 2008 رسید و در ماه مارس پس از اعمال تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، به بالای 139 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت‌ها از آن زمان به حدود 108 دلار در هر بشکه کاهش یافته است زیرا افزایش تورم و افزایش نرخ‌های بهره نگرانی‌ها از کندی رشد اقتصادی را افزایش می‌دهد که می‌تواند تقاضا را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید