اوکراین همچنان به آلمان متکی است


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896398

آنالنا بائربوک در بیانیه ای گفت: امروز به کیف سفر کردم تا نشان دهم که آنها (اوکراین) همچنان می توانند روی ما حساب کنند و تا زمانی که نیاز باشد در کنار اوکراین خواهیم بود و اسلحه و کمک های بشردوستانه و مالی ارسال می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان در دومین سفر خود به کیف و چند هفته پس از سفر نخست وزیر اوکراین به برلین وارد این کشور شد.

بائربوک در بیانیه ای اعلام کرد: امروز به کیف سفر کردم تا نشان دهم که آنها (اوکراین) هنوز می توانند روی ما حساب کنند و تا زمانی که نیاز باشد در کنار اوکراین خواهیم بود و تسلیحات و کمک های بشردوستانه و مالی ارسال می کنیم.

وی همچنین گفت: واضح است که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) فکر می کند که ما از همدردی با رنج اوکراین خسته خواهیم شد و او روی این موضوع حساب باز کرده است. او فکر می کند که می تواند با دروغ، جوامع ما را تجزیه کند و از طریق انتقال انرژی از ما سیاه نمایی کند.

وزیر امور خارجه آلمان ادامه داد: این محاسبات نباید کارساز باشد و نخواهد بود، زیرا همه اروپا می دانند که اوکراین مدافع صلح ماست.

بائربوک در حالی به اوکراین سفر کرد که چند هفته پیش دنیس اشمیگال نخست وزیر آن کشور در سفر خود به برلین بارها درخواست ارسال سلاح های بیشتر به کیف را داشت.

برلین اخیراً اعلام کرده است که با همکاری هلند به سربازان اوکراینی در زمینه “مینینگ” آموزش می دهد.

سفر این مقام عالی رتبه آلمانی به اوکراین در حالی صورت می گیرد که تعطیلی خط لوله گاز نورد استریم 1 که مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا و آلمان است، برلین را با بحران شدیدی مواجه کرده است. بحران انرژی در آستانه فصل زمستان.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در فوریه سال جاری، غرب و اروپا در اقدامات تنش‌آفرین و جنگ‌افروز به اوکراین ارسال تسلیحات را آغاز کرده و با کمک‌های نظامی و غیرنظامی به این کشور به تداوم جنگ دامن زده‌اند. جنگ در اوکراین

دیدگاهتان را بنویسید