اکران معمول گره از بحران فیلم باز نمی کند / تعمیر و نگهداری خزایی آسفالت شده است؟!

زمان: 13:00
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777776

خزایی: اگر فیلم ها تا پایان امسال اکران نشوند ، هیچ حمایتی نمی شود

مدیر سازمان سینمایی این اولتیماتوم را به صاحبان فیلم و تهیه کنندگان داد که با وجود صف طولانی حدود 250 فیلم ، اگر تا پایان امسال به سینما نروند ، سال آینده خبری از حمایت نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در زمان تاجگذاری ، به گفته بسیاری از فعالان فرهنگی و کارشناسان ، هنرهایی مانند سینما ، تئاتر و موسیقی در کشور به دلیل بی تدبیری و عدم سیاستگذاری به موقع و دیدگاه ها و اقدامات مناسب و کارشناسی شده در این زمینه دچار بحران مدیریتی شده اند. به شدت احساس می شوند

تقریباً دو سال است که کنسرت های موسیقی که شریان حیات اقتصاد موسیقی و فعالان این حوزه بوده اند ، در هرج و مرج و بلاتکلیفی به سر می برند. از سوی دیگر ، سلامت مردم اولویت اول هر مراسم است و از سوی دیگر ، معیشت بسیاری از فعالان این حوزه به خطر می افتد؛ برخی از آنها توسط معاونت فرهنگی شهرداری تهران و کنسرت های آنلاین برای مدت کوتاهی برگزار شد ، اما تعداد محدودی از خانواده های بزرگ موسیقی از این فرصت استفاده کردند و برخی دیگر تحت فشار شدید اقتصادی هستند.

در مورد تئاتر هم همین اتفاق افتاد. به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و تعطیلی مکرر سالن های نمایش ، بسیاری از گروه های نمایشی بی خانمان شدند و کمترین حمایت را در این مدت دریافت کردند.

سینماها نیز شرایط مشابهی را تجربه می کنند. مجموعه ای طولانی از فیلم های تولید شده قبل از کرونا تا آن دو سال روی هم انباشته شد و تعداد کمی از تهیه کنندگان حاضر بودند ریسک نمایش در این شرایط را بر عهده بگیرند و ترجیح می دادند خسارات ناشی از زندگی در خانه را پوشش دهند. شرایطی را فراهم کنید تا جامعه به سینما برود. این روزها ترس از قاچاق فیلم و قیمتهای پایینی که صاحبان فیلم برای خرید فیلم و نمایش آنلاین آنها ارائه می دهند ، یکی دیگر از مشکلات کارگردانان است. حتي مشوق هايي كه سازمان فيلمسازي دولت قبل براي حمايت از نمايش تصويب كرده بود ، اين بحران را باز نكرد.

محمد حظایی ، مدیر جدید سازمان فیلمسازی نیز اعلام کرد که برنامه های حمایتی ویژه ای برای صاحبان سینما وجود دارد که در دوران کرونا متحمل آسیب های زیادی شده اند ، به شرط اینکه اولویت خود را برای نمایش فیلم قائل شوند. اگرچه خزایی جزئیات برنامه حمایتی را مشخص نکرد ، اما مطمئناً با درد بیشتر آشنا است ، زیرا تولید مستقل فیلم و تلویزیون را تجربه کرده است.

حزاعی درباره برنامه های خود برای آسیب کرونر به فرهنگ گفت: بحران کرونا به همه مشاغل مانند سینما ، تئاتر ، موسیقی ، کتاب و به طور کلی فرهنگ آسیب زیادی وارد کرده است و خدمات فرهنگی زیادی به مردم وارد کرده است. بخش سکوت کنید و به دردسر بیفتید. سینما و برخی از تهیه کنندگان بیشترین آسیب را متحمل شده اند. برخی از تهیه کنندگان آثار خود را در بخش عمومی انجام می دهند که به ضرر دولت خواهد بود. اما برخی از آثار با بودجه بخش خصوصی انجام شده است به این امید که پول خود را پس گرفته و در مرحله انتشار سود کسب کنند. در زمینه صاحبان سینما ، برنامه ای برای حمایت از سینماها در چند ماه نوشتیم. سینماهای خصوصی فعال و سینماهای خصوصی غیرفعال که می توانند با کمک ما فعال شوند. یکی از شرایط حمایت از این تئاترها داشتن یک فیلم پویا و پیش بینی کننده استبه»

البته خزایی این اولتیماتوم را به صاحبان فیلم و تهیه کنندگان داد که با وجود صف طولانی فیلم های منتظر اکران که حدود 250 فیلم خواهد بود ، اگر تا پایان امسال به سینماها نروند ، هیچ حمایتی نخواهد شد. از سینما. سازمان سال آینده.

هازایی گفت: “ما قطعاً سال آینده هیچ گونه حمایتی از چراغ های راهنما و اپراتورها نخواهیم داشت.” باید شرایطی فراهم شود که غذای فرهنگی که زیاد است و می تواند در سال آینده برای ما بحران ایجاد کند و فیلم بسازد ، برنامه ای داشته باشد تا صاحبان آثار برایشان سخت نباشد.به»

در طول این دو سال ، فیلم های زیادی در Corona تولید شده است و اگر راهنمایی برای نمایش آنها وجود نداشته باشد ، سینما با مشکل شدید تماشاگران و بحران نمایش مواجه می شود ، گویی مدتی است که در این مرحله بوده است. اما ثبت سفارش بدون حمایت لازم و کافی از سوی سازمان سینمایی نه تنها درد را درمان نمی کند ، بلکه بر شدت بحران نیز می افزاید. صرفاً گفتن اینکه ما شرایط را درک می کنیم و تهیه کنندگان و مالکان به حمایت نیاز دارند اما در مورد برنامه های ما جزئیاتی ارائه نمی دهند باعث می شود اعتماد ایجاد شده توسط تماشاگران فیلم به تدریج از سازمان فیلمبرداری حذف شود. سازنده و صاحبان تالارها با حمایت مالی و معنوی تشویق شدند تا چراغ این خانه را روشن کنند و خزایی امیدوار شد که اجازه ندهد این چراغ خاموش شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید