اگر ازدواج در جامعه صورت گیرد ، هیچ انکار اخلاقی وجود نخواهد داشت

زمان: 11:59
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777420

رئیس ستاد تعیین امر به معروف و نهی از منکر گفت:

حجالاسلام سیدیکی گفت: امر معروف و نهی از منکر از نظر قرآن کریم تنها مزیت امت مسلمان نسبت به سایر امت ها است. این دو تعهد هم جاذبه و هم دافعه هستند که نشانه های زندگی محسوب می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین الملل کمیته مرکزی تبلیغ فضیلت و منع فضیلت ، نشست معاونین فرهنگی کمیته مرکزی تبلیغ فضیلت و منع فضیلت به مدت دو روز در محل مجتمع فرهنگی ملاصدرا در تهران

این جلسه به منظور ابلاغ سیاست ها و رویکردهای ستاد خوب و هم افزایی ستاد استان به منظور ارتقاء و احیای مسئولیت ها در سراسر کشور و با حضور رئیس ، دبیر و معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد. به

حجالاسلام سیدیکی ، رئیس ستاد بهره مندی از خیر و نهی از منکر ، در پایان این نشست گفت: موضوع برخورداری از خیر و نهی از منکر دارای ابعادی است که از انسانی ترین و مترقی ترین قوانین اجتماعی در جهان بشریت است.

وی افزود: امر معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن کریم تنها مزیت امت مسلمان نسبت به سایر امت ها است. این دو تعهد هم جاذبه و هم دافعه هستند که نشانه های زندگی محسوب می شوند. کل جامعه ما بدنه ای است که حفاظت از آن در برابر ویروس های خطرناک ، در برابر الحاد ، پلیدی و ابتذال ، امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس ستاد تعیین امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: اگر این دو وظیفه وجود نداشته باشد ، خداوند پیروزی خود را برای جامعه آشکار نمی کند. در سوره حج ، حق تعالی بیان می کند که اگر از خیر برخوردار هستید و از بدی نهی می کنید ، این سیستم حمایتی جامعه است و اگر نه ، نمی توانید مراکز فرهنگی داشته باشید. بنابراین ، اثر حفاظت این است که پایه های ذکر خدا و مبانی توحیدی و اخلاقی را که جامعه را تشکیل می دهند ، تثبیت و تداوم بخشد. او سپس می گوید که خداوند متعال مطمئناً از کسانی که قدرت دولتی ، قدرت سازمانی ، قدرت اجتماعی ، قدرت اقتصادی و قدرت سیاسی یافته اند ، حمایت خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر نماز خواندن ، پرداخت زکات ، لذت بردن از خیر و نهی از منکر نباشد ، خدا کمک نمی کند و وای بر جامعه ، وای بر سازمان و وای بر انسانی که خدا او را رها می کند.

حجالاسلام سیدیکی افزود: برخورداری از خیر و نهی از منکر جامعه را بیدار می کند ، باعث حساسیت انسان ها نسبت به عوامل تخریب و فساد می شود. کسی که از امر به معروف و نهی از منکر صرف نظر می کند ، درباره عضویت خود در خانواده بزرگ جامعه بشری نوشته است. اگر بدن یک بدن زنده است ، همه به وخامت درد در یک اندام پاسخ می دهند و برای تقویت این اندام ، تمام بدن به تغذیه و تنفس کمک می کند. بنابراین ، دستور معروف و نهی از منکر ، هم نشانه بقای جامعه و هم ارتباط بین افراد جامعه است.

رئیس ستاد با تأکید بر اینکه از خیر برخوردار است و تاکید می کند: با برخورداری از خوبی ها و نهی از منکر ، کل جامعه را متحد می کند. در قرآن کریم ، داستانهای ما به امر به معروف بر نهی از منکر در همه جا اشاره می کند. این نشان می دهد که اگر بر خوبی خود تأکید کنیم ، می توانیم خوبی خود را در قالب یک تصویر زیبا نشان دهیم ، دلیل انکار به طور خودکار از بین می رود. بنابراین ، اگر نفی وجود دارد ، به این دلیل است که افراد مشهور تضعیف شده اند. محل زندگی میخانه تخریب ما است ، اگر مرفه باشیم ، اگر قوی باشیم ، اگر ازدواج را در جامعه آغاز کنیم ، هیچ انکار اخلاقی وجود نخواهد داشت. از آنجا که ازدواج مهم تلقی نمی شود و اهمیت آن در بین جوانان کاهش یافته است ، فساد در جامعه گسترده است. از همه نظر یکسان است.

وی افزود: سرقت ، فحشا و قاچاق افراد دارای معلولیت چیست؟ این نتیجه بیکاری است. اگر بیاییم ، جامعه را تشویق به تولید و استخدام جوانان می کنیم ، وقتی اشتغال و تولید فرا رسید ، سرقت ها از بین می رود ، فحشا از بین می رود ، قاچاق از بین می رود ، اعتیاد از بین می رود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید