هیچ سخت افزار جدیدی به نام کالابرگ وجود نخواهد داشت


زمان: 13:17
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838716

معاون وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: رونوشت الکترونیکی اشتباه تفسیر شده و سخت افزار جدیدی به نام موجودی ایجاد نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدصادق مفتک افزود: از زیرساخت های موجود مانند کارت های بانکی استفاده می شود و در مرحله تکمیل و اعلام سامانه، افرادی که تمایل به دریافت کالای ارزان قیمت دارند می توانند مراجعه کنند. به مکان های خاصی.”

وی گفت: از هفته گذشته ستادی در این وزارتخانه راه اندازی شده و تمامی مراحل تولید از جمله تحویل و حمل مواد اولیه به کارخانه ها و آمادگی کارخانه ها برای تولید 24 ساعته انجام شده است. به طور کامل برنامه ریزی شده است.”

وی گفت: این امر به ویژه در خصوص روغن نباتی انجام شده و هم اکنون روغن به صورت گسترده در فروشگاه ها موجود است و هر چقدر تقاضا برای خرید افزایش یابد آماده تولید و جایگزینی است.

معاون وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: مردم باید اطمینان حاصل کنند که کارخانه های روغن کشی 24 ساعته تولید می شود و بازار عرضه می شود. کمبود مواد اولیه نداریم و بنابراین مشکلی در تولید و تامین وجود نخواهد داشت.

مفتک ادامه داد: سیستم حمل و نقل کشور نیز آماده حمل و نقل این محصول است و برنامه ریزی های لازم از قبل انجام شده و محصولات به سرعت از کارخانه تا سطح فروش حمل و توزیع می شود و مردم می توانند آن را خریداری کنند.

وی تاکید کرد: خریدهای هیجانی در روزهای ابتدایی طرح قابل پیش بینی بود، اما ضروری نبود، زیرا هیچ گونه اختلالی در تولید ایجاد نمی شود و روند تولید و توزیع به خوبی ادامه خواهد داشت.

قائم مقام وزیر صمت بابیان اینکه ترس ها را در زمان تغییر قیمت ها طبیعی می دانیم، گفت: البته در مدت زمان بسیار کوتاهی کسانی که کالایی را انبار کرده اند تا مدتی در بازار نخواهند بود و از ذخایر خود استفاده می کنند و این باعث می شود بهتر است در بازار رکودی خرید کنید و وفور کالا افزایش می یابد.

این مفتی یادآور شد: با توجه به اینکه این حجم خرید از قبل برنامه ریزی شده بود، آمادگی کامل را داشتیم و امیدواریم تا سه روز آینده این هیجان فروکش کند و بازار آرامی داشته باشیم.


این روغن در تمامی فروشگاه های زنجیره ای موجود است

وی افزود: روغن در همه فروشگاه های زنجیره ای موجود است، اما از آنجایی که سیستم صنفی یک سیستم متمرکز نیست، ممکن است در واحدهای صنفی نفت وجود نداشته باشد، اما در فروشگاه های زنجیره ای که سیستم توزیع متمرکز است، روغن به طور کامل وجود دارد. در اصناف اگر روغن تمام شود تعویض سریع انجام می شود.


مبلغ یارانه برای بازماندگان در نظر گرفته شده است

معاون وزیر بازرگانی در مورد سکوت در خصوص اعتراض به دهک ها و عدم دریافت یارانه جدید توسط برخی افراد نیز توضیح داد: آنها معتقدند رقم یارانه قابل توجهی نیست، تغییرات جدید خود را در سامانه منتشر نکرده اند. در سه سال گذشته، زمانی که اعداد اصلاح و افزایش می‌یابند، کسانی که عقب مانده‌اند می‌خواهند این کار را انجام دهند، بنابراین فشار زیادی وارد می‌شود. سیستم ثبت شده است.

مفتک یادآور شد: به همین منظور طی سه ماه آینده امکان ثبت و ویرایش اطلاعات در سامانه وجود خواهد داشت و میزان یارانه برای افرادی که اطلاعات آنها از روز اول پرداخت تایید می شود، محفوظ است.

یارانه جدید به بیش از 85 درصد مردم تعلق می گیرد

وی تاکید کرد: این یارانه به بیش از 85 درصد افراد تعلق می گیرد و تنها افرادی که در گروه دهم درآمدی هستند کمتر دریافت می کنند و شناسایی این دهک نیز معیارهایی دارد.


ظرفیت بازرسی وزارت صمت 10 برابر شده است

معاون وزیر صمت در امور بازرگانی همچنین با اشاره به نظارت بر عرضه کارخانجات گفت: از اواخر هفته گذشته به طور خاص از کارخانجات و شبکه های توزیع بازدید و سه تیم بازرسی مشترک انجام شد که حجم بازرسی ها 10 برابر شد. همچنین نمایندگانی برای نظارت مستمر بر عرضه کارخانه ها برای اطمینان از فعالیت 24 ساعته آنها اعزام شدند که تا آرام شدن بازار ادامه خواهد داشت.

سامانه 124 پذیرش شکایات مردمی از اتحادیه های صنفی

مفتک افزود: مردم می توانند تخلفات گرانی را به غیر از چهار موردی که بر روی آنها تعدیل قیمت انجام شده است، به سامانه 124 اطلاع دهند و با سازوکار جدید نرم افزاری سامانه، شکایات مستقیماً از طریق سازمان به زندان دولتی منتقل می شود. سامانه سیمبا.”، در حالی که شماره تلفن 124 به صورت 24 ساعته شکایات را دریافت و رسیدگی می کند.

انتهای پیام/
منبع: شاتا

دیدگاهتان را بنویسید