اگر به موضوع جوانی جمعیت حساس نباشیم; ما خیانت کرده ایم


ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898609

استاندار زنجان گفت: باید نسبت به آمارها و هشدارهایی که جامعه شناسان درباره جمعیت می دهند حساس باشیم، بنابراین اگر در هر کجا که هستیم به موضوع جوانی جمعیت حساس نباشیم خیانت کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; محسن افشارچی امروز در دومین نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانان گفت: هر کاری که می کنیم باید هسته ای باشد و پروژه ها بر اساس کار هسته ای باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و آسیب های اجتماعی مهم ترین موضوع ازدواج جوانان است که باید در جامعه تسهیل شود و اتفاق بیفتد چرا که آرامش فرد و جامعه را به همراه خواهد داشت و جمعیت جوان نیز نشاط را به جامعه بیاورید روی این موضوع حساس باشید.

استاندار زنجان تصریح کرد: در حوزه اقتدار و اقتدار ملی هسته اصلی جوانان و مسئله جوانی جمعیت است و هر جامعه ای که توان اقتصادی داشته باشد اما جامعه جوان نداشته باشد به جایی نمی رسد.

وی درباره مشکلات اقتصادی جامعه گفت: درست است که این مشکلات وجود دارد، اما بحث جوانی جمعیت فقط زمان حال نیست، بلکه مربوط به آینده و اقتدار نظام و اقتصاد است. مبتنی بر قدرت جوان است و دستگاه های اجرایی نسبت به این مشکل و عواقب آن آگاهی ندارند، او حساس است.

افشارچی تصریح کرد: به موضوع جوانان جمعیت در اقصی نقاط دنیا توجه ویژه ای شده است و برنامه ها و مشوق های زیادی در این زمینه اجرا می شود که اعطای تسهیلات، مرخصی به مادران و حتی پدران به خانواده های دارای کودکان بیشتر و همچنین کشورهای غربی در مهاجران سعی می کنند جوانان و خانواده های دارای فرزند بیشتر را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت کشور جوان بودن جمعیت است، گفت: اگر دستگاه های اجرایی نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند خیانت است و هر دستگاهی باید براساس ضوابط داخلی برنامه های اعلام شده در این زمینه را دنبال کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه وظیفه داریم امید را در جامعه و در دل خانواده ها زنده نگه داریم، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در کشور رخ داده، نظام کمر راست می کند و فشارها به همین دلیل است و سیستم همیشه تلاش کرده است. فشار افزایش یافته است.

وی گفت: کشوری که قدرت سخت دارد، اگر جمعیت جوان نداشته باشد، دارای قدرت نرم و اقتدار ضعیف خواهد بود.

افشارچی در این جلسه به دبیر ستاد حمایت از خانواده خبر داد: گزارش های دستگاه های اجرایی باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد چرا که گزارش های کلی در این زمینه کاربردی نیست و نکته مهم اجرای قوانین ابلاغی به بهترین شکل ممکن است.

وی تصریح کرد: اگر رده میانی قدرت که مدیران هستند معتقد باشند که مشکلات به راحتی حل می شود و بدون عمل فقط حرف می زنند هیچ اتفاق مثبتی در این حوزه نمی افتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید