باروری و جوانی جمعیت امروز موضوع مهم کشور است/ باید در تولید سرمایه گذاری کرد


ساعت: 18:57
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840165

دری نجف آبادی گفت: موضوع خانواده یک وظیفه بسیار ضروری، واجب و شرعی است چرا که استحکام جامعه و نسل های آینده در گرو خانواده ها و تلاش مردم امروز به ویژه قشر جوان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک گفت: همه باید قدردان نعمت های خداوند باشیم.

دری نجف آبادی در ادامه مسئله جمعیت و جوانان را یکی از مسائل مهم امروز کشور برشمرد و افزود: اگرچه با شرایط اقتصادی مسئله تولد کمی سخت است اما معتقدان به خدا چیزی جز ارتباط با خدا قائل نیستند. به خدا اعتماد داشته باش.

وی ادامه داد: مسئله خانواده یک وظیفه بسیار ضروری، واجب و شرعی است چرا که استحکام جامعه و نسل های آینده در گرو خانواده ها و تلاش مردم امروز به ویژه جوانان است.

امام جمعه اراک گفت: متاسفانه استان مرکزی در سال گذشته در آمار طلاق ششم و در آمار ازدواج 24 بوده و این خیلی بد است. لازم نیست اینطور باشد. مردمان بزرگ و شایسته ای در این جهان به وسیله این ولایت نماینده بودند.

وی با تاکید بر اینکه باید تشریفات را کم کرد و زندگی را ساده کرد، گفت: ما نمی گوییم مردم مصرف نکنند، اما برخی غذاها و تنقلات امروزی نه تنها بی فایده هستند بلکه مضر هستند. بهتر است آنها را با غذاهای سالم، لبنیات جایگزین کنید. محصولات و میوه ها.”

باید در تولید سرمایه گذاری کرد/ ایران قاره ای با پتانسیل های عظیم است

امام جمعه اراک ادامه داد: باید در حوزه تولید سرمایه گذاری کرد، باید در تولید شیر، لبنیات و گوشت سرمایه گذاری کرد نه در تولید و واردات سیگار که جز ضرر مردم را به دنبال ندارد.

دری نجف آبادی گفت: ۵ میلیارد دلار گوشی موبایل می خریم اما از واحدهای دامداری ما حمایت نمی شود و با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: به جای اینکه عده ای صدها میلیارد تومان از پایتخت ترکیه برای تفریح ​​و کنسرت بگیرند و در عید و تعطیلات بسوزانند، باید نیاز جامعه را برطرف کنیم تا همه مسئول باشند و باید به تولید توجه کنند. و ذخیره سرمایه کشور».

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ایران قاره ای با ظرفیت عظیم است و این استان مرکزی دارای امکانات و ظرفیت های بی شماری است اما دولت و بانک ها باید از افزایش تولید ملی و استفاده کامل از ظرفیت های موجود حمایت کنند.

هرمشهر عاری از ایمان و تلاش رزمندگان است

امام جمعه اراک در بخشی دیگر از سخنان خود در مراسم بزرگداشت سوم هورداد سالروز فتح هرمشهر و یاد و خاطره شهدا گفت: غیرت و شجاعت بود که هرمشهر را آزاد کرد. .

دری نجف آبادی با گرامیداشت هفته سلامت بر موضوع اهدای عضو تاکید کرد و گفت: ترویج این امر برای حفظ جان انسان ها ضروری است چرا که جان دادن به مردم پس از مرگ خود بزرگترین خیر و ثواب است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز با تجلیل از استاد بزرگ اخلاق مرحوم آیت الله فاطمی نیا گفت: این روحانی بزرگ و وارسته، دلسوز و عاشق اهل بیت و محبوب امام و امام بود. رهبری.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید