اگر خرما زیاد بخورید چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

اگر خرما زیاد بخورید چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

خوردن خرما با چای همراه با غذا، ترکیب آن با گردو به عنوان یک میان وعده انرژی زا و حتی گنجاندن آن در غذاهای اصلی مانند خرما پلو و بسیاری از موارد دیگر مصرف آن در ساعات مختلف روز موید این واقعیت است که از احتمال آن آگاه هستید. عوارض جانبی ما نیست

خرما یک غذای سالم است؛ اما زیاده روی در مصرف آن باعث اختلال در عملکرد برخی از قسمت های بدن می شود. برای آشنایی بیشتر با مضرات مصرف زیاد خرما با ما همراه باشید.

1مشکلات معده

خرما سرشار از فیبر است؛ اما جالب است بدانید که فیبر بالای آن می تواند برای بدن مضر باشد. این اثر معکوس زمانی رخ می دهد که بدن شما به طور ناگهانی با مصرف زیاد خرما مقدار زیادی فیبر دریافت می کند. این مشکل باعث اختلال در دستگاه گوارش و در نتیجه یبوست و نفخ می شود. برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که خرما می تواند اسهال را بدتر کند.

2. علت آکنه روی پوست

برای حفظ میوه های خشک و محافظت از آنها در برابر هجوم باکتری ها، یک ترکیب شیمیایی به نام سولفات به آنها اضافه می شود. خرمای خشک نیز از این قاعده مستثنی نیست. وجود این ماده شیمیایی در خرمای خشک باعث ایجاد بثورات پوستی در افراد دارای پوست حساس می شود. البته جوش های پوستی می تواند علت دیگری هم داشته باشد و آن وجود کپک روی هر میوه خشکی از جمله خرما است.

3. افزایش وزن

اگرچه خرما سرشار از فیبر است، اما کالری بالای آن می تواند باعث افزایش وزن شود. هر گرم خرما حاوی 2.8 کالری است، یعنی انرژی نسبتا بالایی دارد و به راحتی می تواند منجر به افزایش وزن برای افرادی شود که مستعد چاقی هستند.

4. بیش از حد کلامی

افزایش بیش از حد پتاسیم در خون باعث ایجاد عارضه ای به نام هیپرکالمی می شود. از آنجایی که خرما سرشار از پتاسیم است، اگر سطح پتاسیم خونتان زیاد است، در مصرف آن زیاده روی نکنید.

5. برای کودکان مضر است

یکی از مضرات خرما برای کودکان است. به دلیل ضخامت و تراکم زیاد بافت های آن جویدن خرما برای کودکان دشوار است و در نتیجه در هضم روده آنها مشکل ایجاد می کند. حتی می تواند نای کودکان را مسدود کند و باعث خفگی شود.

روزانه چند عدد خرما بخوریم؟

ضرری که در مورد زیاده روی در مصرف خرما گفتیم به این معنی نیست که مصرف خرما را قطع کنید. زیرا فواید زیادی دارد و در صورت مصرف متعادل به سلامت بدن کمک می کند. این ایرادات فقط یک هشدار برای کنترل مصرف شما بود. با توجه به ارزش غذایی بالای خرما و منبع ویتامین های B، A، K و C، سعی کنید در طول روز دو یا سه عدد خرما مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید