اگر سفارت آمریکا اشغال نشود، تحریم ها باقی می ماند/ سپاه پاسداران در عمان به آمریکا حمله کرد

ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781490

محمدحسن قدیری ابیانه گفت: اگر سفارت آمریکا اشغال نمی شد، پول و سلاحی را که خریده بودیم پس نمی دادند، تحریم ها همچنان پابرجاست و بدتر از تحریم ها اعمال می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن قدیری ابیانه در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: امام خمینی (ره) اشغال لانه جاسوسی و اتفاقات پس از آن را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول خواندند که به نظر من به خاطر انقلاب اول است که به پیروزی منجر شد. از 22 باخمن . علیه استبداد داخلی و انقلاب دوم علیه استکبار جهانی بود و در واقع عظمت آمریکا را در هم شکست و ضربه سختی به نفوذ آمریکا در ایران و منطقه وارد کرد، زیرا مقر سیا در منطقه دفتر آن در منطقه بود. سفارت آمریکا در ایران بسته شدن سفارت راه را برای نفوذ آمریکا در ایران بسته و بسیاری از عناصر مرتبط و جاسوسی شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده‌اند که فقدان جاسوس در ایران دلیل ناکامی‌های پی در پی بوده است، افزود: در این مدت ایران توانسته بود جاسوسان خارجی یا ایرانی را که توسط سیا استخدام شده بودند دستگیر، محاکمه یا اعدام کند.

قدیری ابیانه گفت: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سفارت آمریکا را تعطیل نکرد، بلکه بزرگترین سفارت خارجی در ایران بود و این سفارت به مدت ده ماه با بیشترین دیپلمات ها افتتاح شد و مانند سایر سفارتخانه ها با مقامات ایرانی «آنها ملاقات و مذاکره کردند.

وی گفت: همزمان با اشغال لانه جاسوسی دو دیپلمات آمریکایی در وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کردند. البته وزارت امور خارجه تا روز آخر آنها را به دانشجویان تحویل نداد و آنها در ساختمان وزارت خارجه ماندند.عملیات طبس آمریکایی ها نیز قصد داشتند به وزارت خارجه حمله کنند و این دو نفر را آزاد کنند.

وی گفت: طبق گزارش های آمریکایی ها، آلمانی ها ساختمان وزارت خارجه را ساختند که درست مانند ساختمانی است که در آلمان ساخته شده است، بنابراین ارتش آمریکا چندین بار این ساختمان را ساخت تا به وزارت خارجه حمله کند و این دو را آزاد کند. آنها در آلمان تمرین می کردند و حتی همان سفارت آمریکا را به همان اندازه در آمریکا ساختند و در آنجا فعالیت کردند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: اسناد لانه جاسوسی نشان می دهد که مسئولان سفارت آمریکا برنامه ریزی برای کودتا، تجزیه ایران، حمایت از گروه های تروریستی و تجزیه طلب، ضربه زدن به اقتصاد کشور داشته اند و زمینه هایی برای جعل اسناد و شناسنامه، شنود و مکالمه داشته اند. تلفن و آنها در حال نفوذ و جذب جاسوسان خود بودند و سعی می کردند برای به دست آوردن اطلاعات محرمانه به همه موارد نفوذ کنند.

وی افزود: برخی می پرسند که اشغال لانه جاسوسی غیرقانونی است، هرچند غیرقانونی است و با کنوانسیون های بین المللی همخوانی ندارد، اما اقدامات کودتا، تجزیه ایران، جاسوسی، شنود، جعل و حمایت از سازمان های تروریستی نیز وجود داشته است. . “کشورهای اشغالگر بدون مجوز سازمان ملل هم قانونی نبودند، پس چرا به خود اجازه می دهند کشورها را اشغال کنند، صدها هزار نفر را بکشند، منابع آنها را غارت کنند؟ آیا خانه جاسوسی و مرکز توطئه مشکلی دارد؟”

قدیری ابیانه گفت: موضوع دیگری که برخی مطرح کرده اند این است که اشغال سفارت منجر به تحریم ایران شده و به همین دلیل ایران نتوانسته است مالکیت خود را به دست بیاورد، اما واقعیت این است که اگر سفارت آمریکا اشغال نمی شد، ما باید مالکیت خود را به دست بیاوریم. پول و اسلحه خریدند. «بنابراین این کار را نکردند، تحریم‌ها باقی ماندند و بدتر از تحریم‌ها بودند، زیرا مصدق از دیوار سفارت آمریکا بالا نرفت و آمریکا را نکشید، بلکه آمریکا را دشمن می‌دانست. دوستی گرفت و از آمریکا حمایت کرد، زیرا او هم امیدوار بود حقوق ایران را به دست بیاورد، اما همین عدم دشمنی باعث شد او سرنگون شود و کشور ایران با این همه شکنجه 25 سال در سلطنت پهلوی اسیر شود. غارت اموال و غیره.

وی افزود: امروز نمونه دیگری از سوریه است که روابط دیپلماتیک داشت و با آمریکا رفت و آمد داشت، اما می بینیم که امروز آمریکا با سوریه چه کرده است مانند حضور آمریکا در سوریه، تجاوزاتش، حمایت از تروریست ها و … غارت منابع «نفت برای تخریب همه آثار تاریخی غیرقانونی است، اما آن را رها نمی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه ماهیت آمریکا تغییر نکرده است، گفت: چرا باید مردم یمن مورد حمله عربستان سعودی قرار بگیرند؟ در واقع چرا ایالات متحده از جنایات علیه یمنی ها حمایت می کند؟ چرا آمریکا در ترور فلسطینی ها و لبنانی ها از رژیم صهیونیستی دفاع می کند؟» می گوید چرا آمریکا در جنگ با ایران از صدام حمایت کرد، بنابراین کسانی که می گویند به دنبال ایجاد روابط اقتصادی با آمریکا هستند یا نادان هستند. و تحلیل اشتباهی از موقعیت دارند یا مجاز به بیان آن هستند.

قدیری ابیانه گفت: آقایان ظریف و روحانی معتقد به همکاری با آمریکا بودند و در پوشش نرمش قهرمانانه اجازه مذاکره با آمریکا را پیدا کردند. آنها امتیازات زیادی به آمریکا دادند که در قالب آن امتیازات کاغذی بسیار کمی از آمریکا دریافت کردم که تا زمانی که دولت آمریکا آن را تایید نکرد و سازمان ملل آن را تایید کرد اجرا نشد. اما در عمل، نه اوباما، نه ترامپ و نه بایدن به تعهدات خود عمل نکردند و در هر سه مورد تحریم‌ها را افزایش ندادند؛ پناه دادن به تروریست‌ها و حمایت از آنها برای انجام اقدامات تروریستی و اکنون برای اعمال تحریم‌های گسترده. به گونه ای عمل کرده اند که هیچ کشوری به اندازه ایران از سوی آمریکا تحریم نشده است، تحریم هایی که اگر علیه کشورهای قدرتمند و غربی اعمال می شد لغو می شد، اما در ایران این تحریم ها شکست خورده است و ما موفق شده ایم برگردانیم. تهدید در فرصت ها در حوزه های مختلف

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها در توطئه علیه ایران شکست خورده اند، افزود: آخرین شکست، تلاش برای مصادره نفت ایران در دریای عمان بود که سپاه پاسداران با انگشت شست آنها را غافلگیر کرد، آنها را شکست داد و تسلیم تهدیدهای آنها نشد. . که البته چنین ناکامی هایی برای آمریکا ادامه دارد.

این کارشناس سیاسی گفت: واقعیت این است که آمریکا دیگر ابرقدرت سابق نیست، اما دیدیم که پس از اشغال نظامی افغانستان و صرف بیش از 2 تریلیون دلار معادل 40 سال درآمد نفتی ایران، آنها بدبختانه شکست خورده اند و فرار کرده اند.”

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر بخواهیم برای اصلاح طلبان شیفته و قابل اعتماد آمریکا نمادی در خارج از ایران پیدا کنیم باید بگوییم که آنها مانند افغان های آویزان به بال هواپیمای آمریکایی در حال فرار هستند و سرنوشت آنها همان می شود که از هواپیما پرت شدند.البته کار افغان های آویزان از هواپیما احمقانه بود همانطور که دلبستگی اصلاح طلبان به آمریکا احمقانه است و البته آمریکا برای آنها ارزشی قائل نیست. جز به عنوان یک مزدور که ارزشش برای آمریکایی ها بیشتر از سگشان کمتر است، اما آمریکا در تمام این توطئه ها علیه ایران شکست خورده و خواهد بود.

کادری ابیانه گفت: زمانی آمریکایی ها به دنبال حذف نفوذ ایران در بین اقوام ایرانی بودند اما امروز نگران حضور ایران در مدیترانه و حتی آمریکای جنوبی هستند. زمانی افغانستان را اشغال کرده بودند و امیدوار بودند که در پایگاه موفق شوند و در زمان مناسب از نیروهای خود در افغانستان علیه ایران استفاده می کنند، اما امروز مجبور شده اند تمام پایگاه های خود در افغانستان را رها کرده و فرار کنند و البته پایگاه های خود را در عراق ببندند.

وی افزود: روزی روزگاری اگر یکی از دیوار سفارت آمریکا راه می‌رفت جرات نمی‌کرد از سمت چپ به آن نگاه کند، اما امروز سپاه پاسداران همین است. پایگاه آمریکا در عراق مورد اصابت موشک قرار گرفت، اما آمریکا جرات واکنش نشان نداد.

وی افزود: امروز ایران یک ابرقدرت منطقه ای دارد و در دنیا تاثیرگذار است و این واقعیتی است که مردم ایران باید بدانند که الحمدلله اکثرشان این را می دانند. این را هم باید بدانیم که جامعه ما یک فرصت است و به قول شهید سلیمانی فرصت هایی که در تهدیدها وجود دارد در خود فرصت ها نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید