اگر فروش نفت به سطح قبل از تحریم بازگشت، پس تاثیر آن کجاست؟

اگر فروش نفت به سطح قبل از تحریم بازگشت، پس تاثیر آن کجاست؟

روز جدید : در شرایطی که قیمت ها هر روز در حال افزایش است و کنترلی بر بازار کالا و خدمات وجود ندارد و فقرا با سیلی سرخی صورت خود را گرفته اند، صحبت از بازگشت صادرات نفت به سطح قبل از تحریم و دریافت پول می تواند باشد. فقط یک نوع گفتار درمانی باشد. این همه پول نفت که می گویید چه شد، چه کردید و چه کردید؟

افرادی که سعی می کنند با گفتار درمانی و گفتار درمانی مردم را سرگرم کنند اما گفته ها و نوشته هایشان پشتوانه عملی ندارد، مردم را ناامید و بی اعتماد می کند.

در روزهای اخیر چندین مقام از افزایش صادرات نفت ایران به سطح قبل از تحریم ها خبر داده اند. رسانه ملی نیز با گزارش های مفصل از این خبر حمایت کرد و در مجموع تلاش خوبی برای ایجاد امید در دل ها شد. برخی بلافاصله اخبار و این تلاش ها را زیر سوال بردند و آمار خواستند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که اگر این حرف درست باشد، آنقدر پول نفت صادر شده که شما می گویید پول را دریافت کرده اید، چه اتفاقی افتاده و با آن چه کردید؟

اگرچه این چالش و پرسش بوی تلاش برای به چالش کشیدن افکار عمومی می دهد، اما دولت ها باید همواره آماده رویارویی با این گونه شبهات و پاسخگویی به این گونه سوالات باشند. دنیای امروز دنیای ارتباطات است و هیچکس نمی تواند خود را متکلم بداند و از مردم انتظار داشته باشد که هر چه او می گوید بپذیرند و هیچ کس حرف او را زیر سوال نبرد یا از او سندی برای اثبات ادعای او بخواهد.

ارائه آمار نیز اگر تحولی عملی در زندگی و معیشت مردم ایجاد نکند بی فایده است. تصمیم بر این است که مسئولان برای نجات مردم از تورم و گذران زندگی از تنگنای تورم و افزایش قیمت ها به تغییرات محسوس در حوزه اقتصادی تکیه کنند.

اگر چنین تغییراتی در حوزه اقتصادی رخ دهد تا مردم کاهش قیمت ها را احساس کنند و قدرت خرید خود را افزایش دهند، علاوه بر اعتماد به سخنان مسئولان و ایجاد امید در آنها، به تلاش های شبهه آمیز این و آن توجهی نخواهند کرد. . در چنین شرایطی مردم حتی با کسانی که می خواهند از خدمات دولت غفلت کرده و تلاش آنها را خنثی کنند وارد صحنه مبارزه می شوند.

در شرایطی که قیمت ها هر روز در حال افزایش است و کنترلی بر بازار کالاها و خدمات وجود ندارد و فقرا سیلی سرخی دارند، صحبت از بازگشت صادرات نفت به سطح قبل از تحریم ها و دریافت پول تنها می تواند باشد. یک نوع گفتار درمانی. آنچه همه می دانند جواب نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید