برای فروش نفت ایران پول جمع آوری می شود / بازگشت ظرفیت تولید نفت قبل از تحریم تا پایان سال 1400.

ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798766

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: فروش نفت و میعانات گازی ایران به خوبی افزایش یافته و پول برای صادرات نفت جمع آوری می کند. در نظر داریم تا پایان سال 1400 ظرفیت تولید نفت را به سطح قبل از تحریم برگردانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن هوشستهمر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به برنامه این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید نفت در ایران، گفت: یکی از برنامه های جدی شرکت ملی نفت ایران، بازگرداندن ظرفیت تولید نفت خام به دوره قبل از تحریم تا پایان سال 1400 ظرفیت تولید نفت کشور در دولت قبل کاهش یافت.

وی ادامه داد: البته وقتی صحبت از ظرفیت تولید می شود، منظور تنها ظرفیت تولید چاه ها نیست، بلکه مجموعه ای از عوامل تأثیرگذار از جمله ظرفیت خطوط لوله جریان، واحدهای پالایشگاهی، خطوط انتقال نفت به مبادی مصرف و … حتی در نتیجه چندین پروژه برای احیای ظرفیت تولید نفت قبل از تحریم نیاز به تعریف و اجرا دارد.

خجسته مهر افزود: این بدان معناست که ممکن است یکی از چاه های ما بتواند رقم بالایی تولید کند، اما کارخانه فرآوری برای آن وجود ندارد که در این صورت نمی توان گفت که ظرفیت تولید افزایش یافته است، چرا که همه بسته بندی ها به این نتیجه نمی رسند. افزایش ظرفیت.”

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: متاسفانه در سال های اخیر بخشی از ظرفیت تولید نفت خود را از دست داده ایم و ظرفیت تولید کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین به تفاوت‌های معنی «ظرفیت تولید» و «حجم تولید» توجه کنید، رساندن ظرفیت تولید به سطح قبل از تحریم به این معناست که حتی پس از تحریم هم آمادگی تولید نفت متناسب با نیاز داخلی و بین‌المللی را داریم.

انرژی مهر گفت: در این مدت با تلاش های انجام شده ظرفیت تولید تقریبا به رقم قبل از تحریم ها نزدیک شده و خدای ناکرده تا پایان اسفندماه این هدف محقق خواهد شد.

درآمد حاصل از صادرات نفت جمع آوری می شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در دولت سیزدهم هم صادرات نفت خام و هم صادرات میعانات گازی رشد خوبی داشت. با عرض پوزش از بیان ارقام صادرات، فقط می توانم توضیح دهم که وضعیت بهتر شده است. گزارش های ماهانه صادرات نفت و میعانات گازی ایران برای مقامات ارشد ارسال می شود و آنها از جزئیات آن مطلع هستند.

وی تاکید کرد: درآمدهای حاصل از صادرات نفت نیز به کشور باز می گردد یعنی مطالبات وصول می شود. ما در شرکت ملی نفت ایران موظف هستیم نفت را بفروشیم و پول را به بانک مرکزی تحویل دهیم. این بانک مرکزی است که تصمیم می گیرد این پول را برای چه مصرف کند و چه کالایی وارد کند. آنچه بر عهده شرکت ملی نفت است به درستی انجام می شود زیرا از فروش نفت پول می گیریم.

خجسته مهر گفت: آنچه مربوط به فروش نفت ایران قبل از دولت سیزدهم است که بعضاً در بانک های خارجی بلوکه می شود، مربوط به فروش نفت ایران قبل از دولت سیزدهم و به ویژه از دولت سیزدهم است که من در این کشور هستم. جزئیات کار، من پول نفت می گیرم.»

کاهش انباشت میعانات گازی در ایران به دلیل افزایش صادرات

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: انباشت میعانات گازی در ایران به دو دلیل افزایش صادرات و افزایش مصرف در کشور کاهش یافته است. خدا را شکر در فروش نفت و میعانات گازی به ایران تحول مثبتی وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره روابط نفتی ایران و ونزوئلا گفت: نه تنها ونزوئلا، بلکه هر کشور دیگری که بخواهد نفت و میعانات گازی از ایران خریداری کند، آماده همکاری هستیم. ما در حال حاضر خریداران مختلفی برای نفت ایران داریم و همچنین راهکارهای مختلفی برای فروش نفت ایران روی میز داریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید