اگر 40 روز پیش بود حالا مهسا امینی در حال لذت بردن از پاییز است

اگر 40 روز پیش بود حالا مهسا امینی در حال لذت بردن از پاییز است

چهل روز به عقب برگردیم. خبر درگذشت مهسا امینی رسما پخش شد. مردم در مورد این حادثه صحبت می کنند. “شنیدی دختر گشت ارشاد مرده؟”

همه منتظر پاسخ رسمی هستند. شایعاتی در مورد آن وجود دارد. رسانه های اجتماعی با خبر درگذشت مهسا امینی غوغا می کنند. در توییتر، اینستاگرام و تلگرام صحبت از کتک زدن مهسا است.

رئیس پلیس برای روشن شدن وضعیت به یکی از واحدهای خبری می آید، مثلاً اخبار شبکه بیست و یکم. ابتدا مسئولیت آن را بر عهده می گیرد و از مردم عذرخواهی می کند.

رئیس پلیس کتک زدن مهسا را ​​تکذیب می کند و حضور دختر در مقر گشت ارشاد را نشان می دهد و اعتراف می کند که مرگ خانم امینی به دلیل استرس بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی با سینه محکم در مقابل مردم از ادامه این حادثه خبر می دهد و از برکناری ماموران گشت خبر می دهد و مجددا از مردم عذرخواهی می کند.

حال به نظر شما اگر این رفتار از سوی نیروی انتظامی و حاکمان رخ می داد، آیا امروز چنین اعتراضی در کشور داشتیم؟

اگر از روز اول پلیس نمی خواست بگوید در این ماجرا نقشی نداشته و بیماری زمینه ای علت حادثه بوده است، امروز مردم از رفتار پلیس در مواجهه با این حادثه قدردانی می کردند که بالاخره فردی در این کشور مسئولیت اعمال خود را بر عهده گرفته است.

عماد افرو، جامعه شناس و نماینده سابق مجلس به نکته بسیار خوبی اشاره می کند. او می‌گوید: «نیازی نیست کمیته یا کمیته‌ای مسئول مرگ مهسا امینی باشد. مهسا امینی 22 ساله بود که بلافاصله پس از دستگیری گشت ارشاد فوت کرد. مسئولیت این شوک روانی بر عهده پلیس است.»

شاید اگر مهسا امینی با آن لباس هماهنگی که در فیلم دیده می شود توسط گشت ارشاد دستگیر نمی شد و پلیس سعی نمی کرد او را به محل هدایت کند و به صحبت های برادرش که می گفت در این شهر ناشناس است گوش می داد. ، حالا مهسا امینی داشت از پاییز لذت می برد.

مهمترین مشکل دولت این است که کارمندان در پست های مختلف مسئولیت کار خود را بر عهده نمی گیرند. دولت ها دولت قبلی را مقصر می دانند. نمایندگان مردم می گویند اجرا برعهده قوه مجریه است و اکنون می بینیم که پلیس عملی را که در دوران کودکی انجام شده مقصر می داند.

بهترین وضعیت این بود که رئیس پلیس در این مورد استعفا دهد، اما حداقل انتظار این بود که مسئولان در ایران پاسخگو باشند.

مسئولان کشور باید در رفتار 40 روز گذشته خود بازنگری کنند تا متوجه رفتار نامناسب خود در ماجرای مرگ مهسا امینی شوند. اگر زمین را به آسمان وصل کنند و هزاران بیماری اساسی را برای مهسا فهرست کنند، افکار عمومی علت مرگ این دختر حضور او در گشت ارشاد بوده است نه چیز دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید