ایالات متحده با متحدان خود جنگ کرد و سپس به آنها پشت کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی ترابیان، کارشناس سیاسی و دبیر جامعه جوانان اسلامی به کُردتودی گفت: اوکراین با وجود مسلح بودن به سلاح هسته ای، آن را به آمریکا و غرب تحویل داده است و زلنسکی از همان دوران به آمریکا اعتماد داشته است. اوباما: «و اتحادیه اروپا اوکراین را خلع سلاح کرد.

وی افزود: آمریکا و متحدان اروپایی اش اکنون در شرایطی قرار گرفته اند که نگران اتحاد روسیه و چین و نزدیک شدن هدفمند چین، روسیه و ایران هستند و به نظر می رسد در حال تغییر استراتژی منطقه ای و بین المللی خود هستند. شرق دور.” نوار.

ترابیان گفت: زلنسکی که فکر می کرد اگر روسیه، ناتو، آمریکا و اروپا حمله کنند، از کشورش حمایت خواهند کرد، تاکنون هیچ تلاش موثر و نجات بخشی غرب برای اوکراین ندیده و از حمایت دوستان غربی خود ناامید شده است. گفت.

وی افزود: اوکراین و دولت آن باید تصمیم بگیرند که چگونه اقدام کنند و از این بحران خارج شوند، زیرا راه حل بحران اوکراین از واشنگتن، لندن، پاریس، برلین و بروکسل نیست، بلکه اوکراینی ها به استقلال، اعتماد به نفس و روی آوردن به این بحران نیاز دارند. وحدت ملی و حل مسئله با روسیه بر اساس ایدئولوژی افراد معتقد و دارای هویت.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا به عنوان کشور مسلط نشان داده که جز بحران آفرینی و خروج از صحنه در زمان بحران کاری بلد نیست.

وی افزود: توسعه در اوکراین نشان می دهد که آمریکا ابتدا متحدان خود را به جنگ می کشاند و سپس پشت آنها را خالی می کند!

ترابیان گفت: این نشان می دهد که ایالات متحده در طول جنگ به متحدان خود کمک نکرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها اوکراین را به جنگ با روسیه تشویق کردند که پس از آن رئیس جمهور آمریکا در روز اول جنگ اعلام کرد که ما قصد جنگ نداریم. همه تلاش‌های گذشته و حال نشان می‌دهد که ایالات متحده پس از حضور در خط مقدم جنگ، به متحدانش پشت می‌کند تا به دنبال منافع خود باشد.

ترابیان با بیان اینکه آمریکا زمانی دوستان خود را در افغانستان و سپس عوامل خود را در لبنان رها کرد و امروز هم متحدان خود را در اوکراین رها کرده است، افزود: تجربه اوکراین و سایر تجربیات گذشته نشان می دهد که نمی توان به آمریکایی ها اعتماد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید