ایتالیا روی کارگردانان جوان سرمایه گذاری می کند


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813409

دولت ایتالیا 53 میلیون یورو برای حمایت از کارگردانان جوان در ایتالیا اختصاص می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آسوشیتدپرس، داریو فرانسینی وزیر فرهنگ ایتالیا خواستار تولید فیلم و سایر محصولات سمعی و بصری شده است.

فرانکینی اعلام کرد که دولت 53 میلیون یورو برای حمایت از کارگردانان جوان و تولیدات سمعی و بصری آنها متعهد خواهد شد.

از این مبلغ 42 میلیون یورو برای پروژه های فیلمنامه نویسی و پروژه های پیش تولید و تولید سمعی و بصری هزینه می شود. نزدیک به 11 میلیون دلار برای حمایت و ترویج فیلم های نوآورانه در نظر گرفته شده است.

از مبلغ اولیه، حدود 13 میلیون یورو برای ساخت فیلم اول یا دوم کارگردانان جوان و پروژه های دیپلم و 3.3 میلیون یورو نیز برای حمایت از فیلم های مستند و کوتاه اهدا می شود. حدود 5 میلیون یورو به این انیمیشن و 1.2 میلیون یورو برای فیلمنامه فیلم یا تلویزیون هزینه خواهد شد.

این کمک به هیچ وجه بیش از نیمی از هزینه کار واجد شرایط را پوشش نخواهد داد.

بخش دوم که به تولیدات نوآورانه می پردازد، از فیلم هایی که نماینده ایتالیا هستند حمایت بیشتری می کند و بخش گردشگری این کشور را ارتقا می دهد. این بخش همچنین به شرکت در جشنواره ها و گردهمایی ها و مراسم جوایز با مفاهیم ملی و بین المللی می پردازد.

صنعت فیلم ایتالیا علیرغم فشارهای که از سوی تاج و تخت بر سر این بیماری همه گیر شده بود، به کار خود با حمایت دولت ادامه داد و استودیوی چینچیتای رم، یکی از مراکز بزرگ تولید فیلم در جهان، از این کمک ها بهره مند شده است. سینمای ایتالیا در سال 2021 حدود 170 میلیون یورو رشد کرد و 25 میلیون بلیت فروخت.

«دست خدا» پائولو سورنتینو یکی از بزرگان سینمای ایتالیا در سال 2021 بود و جشنواره فیلم ایتالیا در لس آنجلس این هفته به افتخار تعدادی از چهره های روز سینمای این کشور برگزار شد.

جیانکارلو جیانینی یکی از مشهورترین کارگردانان و بازیگران ایتالیایی سال آینده در پیاده روی مشاهیر هالیوود ستاره ای دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید