ایجاد اشتغال برای 9 هزار نفر در کشت زعفران در آذربایجان غربی


ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909776

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد؛

کرامتی با بیان اینکه هر هکتار کشاورزی به طور غیرمستقیم 150 روز انسان اشتغالزایی می کند، گفت: کشت زعفران در آذربایجان غربی در مجموع 9 هزار نفر در روز اشتغال غیرمستقیم در استان ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ، اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند رو به رشد کشت زعفران در استان گفت: سطح زیرکشت زعفران در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی است. حدود 65 هکتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر 200 کیلوگرم زعفران توسط مزارع استان آذربایجان غربی تولید شده است، افزود: 120 نفر به صورت مستقیم به عنوان ذینفعان اصلی در کشت زعفران در استان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه هر هکتار کشاورزی به صورت غیرمستقیم 150 نفر در روز اشتغال ایجاد می کند، گفت: کشت زعفران در آذربایجان غربی در مجموع 9 هزار نفر در روز اشتغال غیرمستقیم در استان ایجاد کرده است.

کرامتی عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان زعفران آذربایجان غربی را کم مالکیت و زمین های کشاورزی کوچک برشمرد و گفت: هزینه های بالای تولید این محصول باعث کاهش سودآوری تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: در این راستا به منظور افزایش راندمان تولید و حمایت از کشاورزان تلاش می شود طرح ها و ایده های نو در نظر گرفته شود و از شرکت های دانش بنیان و تولیدکنندگان فعال حمایت شود.

کرامتی حمایت های لازم از جمله مشاوره کارشناسی و ارائه تسهیلات بانکی به زعفران کاران را در دستور کار عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مصرف آب زعفران کم است، این گیاه یکی از گونه های امیدوارکننده برای توسعه در استان و موثر در حفظ و احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: کشت زعفران در مناطقی که توسط محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اعلام و کشت شده است باعث شده تا فعالان این حوزه به سود خوبی برسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید