ایجاد امید در جامعه؛ راه حمایت از دولت

ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790942

دولت سیزدهم ویرانه های اقتصادی و سیاسی را در دست می گیرد.

کارشناسان معتقدند امید باید در دل مردم صبور و وفادار ایران و با روش های شناختی، عاطفی و رفتاری که شاخصه ایجاد امید است زنده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ از دیدگاه امیر سوهان علیه السلام، حکومت به قدری نیاز اجتماعی مردم است که می فرماید مردم باید شهریار یا حاکم داشته باشند، خوب یا بد; اما نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس اعتماد مردمی شکل گرفته است، یعنی حکومت در این نظام با اکثریت آرای مردم (دموکراسی) انتخاب می شود و مضمون نظام احکام و شئونات اسلامی است. . .

بنابراین حکومت در جمهوری اسلامی باید هم مردمی باشد و هم اسلامی، یعنی هم مقبولیت داشته باشد و هم مشروعیت، زیرا حکومت بر حکومت در گرو اعتماد و امید است و حکومت اسلامی آن از وظایف ذاتی مسلمانان است. خط كش. سیزدهم و کار این دولت مطرح است.

دولت سیزدهم ویرانه های اقتصادی و سیاسی را در دست گرفت

محسن حقزاد، دکترای علوم سیاسی در گفتگو با بالا؛ وی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم گفت: سیدابراهیم رئیسی با شعار مبارزه با فساد، تحول، ارتباط با دنیا به نفع ملت محترم، ایران قدرتمند و (ما) ملت ما می تواند حساب کند. بر کرسی اجرایی با اکثریت آرا.

وی افزود: 100 روز از روی کار آمدن دولت فعلی می گذرد و حتی اگر غیرمسلمان بخواهد نظر عادلانه بدهد، بعد از ریاست جمهوری رهبر فرزانه انقلاب، اولین رئیس جمهوری است که اقتصادی و سیاسی را تحویل می دهد. ویرانه ها با ایمان و توکل به خداوند متعال آن را برداشت و سعی در مهار آن کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: فراموش نکنیم که به دلیل تفکر سازشکارانه و تحقیر تکنوکرات های لیبرال، تقریباً هیچ کشوری در هیچ بعد بین المللی همتراز ایران نبوده است. نفت ایران یا فروخته نمی شد یا انتقال آن به برخی کشورها دشوار بود.

خاکزاد افزود: در بحران اولیه تاج از ایران پول گرفتند اما واکسن های مورد توافق را نفرستادند. از حدود 20000 واحد تولیدی، 15000 واحد تعطیل و کارگران بیکار هستند.

وی خاطرنشان کرد: فساد از سوی دولت تا پایین ترین مسئولان استانی و شهرستانی در کشور ریشه دوانده و بانک مرکزی به دلیل ناکارآمدی و سوء استفاده خالی شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ناآرامی ها و نظم عمومی در برخی استان های کشور در حال گسترش بود و منافقین در داخل و خارج برای عملیات روانی علیه نظام و مردم شهیدپرور ایران و هزاران مشکل تحمیل شده بر مردم زحمت کشیدند. اعتماد سوخت

حقاد یادآور شد: طی 100 روز گذشته بیش از 108 میلیون دوز واکسن وارد کشور شده و 82 درصد از کل جمعیت ایران واکسینه شده اند و تولید واکسن خانگی با حمایت دولت سیزدهم رونق گرفته است.

وی ادامه داد: در 100 روز گذشته صف های مردمی برای نیازهایشان حذف شده و 7 سفر استانی و سفر سرزده به محل های تولیدی و بر اساس دانش باعث اعتماد مردم به رئیس جمهور محبوب خود شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: 500 هزار واحد مسکونی کار پروژه مسکن مهر را آغاز کرده و به طور مستمر مشغول ساخت و ساز مسکن هستند و با توجه به پیشرفت ساخت مسکن تعداد زیادی از جوانان بیکار استخدام شده اند.

خاکزاد گفت: در دولت سیزدهم ایران توانسته است به یکی از اعضای کلیدی سازمان همکاری شانگهای تبدیل شود که بسیاری از تحریم های بی طرف و سود قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: این در حالی است که با امضای تفاهم نامه ای بین دو کشور، ایران از همین قرارداد موفق به گازرسانی رایگان به پنج استان شده است که در تاریخ انقلاب بی سابقه است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: زبان دنیا را دولت سیزدهم با تدبیر انقلابی می شناخت که توانست در امنیت کامل به دورترین نقاط دنیا نفت بفروشد و با استانداری پای میز مذاکره بنشیند و صحبت کند. به نفع ملت ایران و شرط بندی. به آرامی

خاکزاد ادامه داد: کارهای انجام شده باید به گوش مردم برسد و ایران قدرتمندی را در رسانه های تحت وب به نمایش بگذارد تا در میدان و در سایه این نیرو برای حفظ منافع و سرمایه های کشور باقی بماند. “

وی یادآور شد: باید امید را در دل مردم صبور و مومن ایران زنده کرد و با روش های شناختی، عاطفی و رفتاری که از ویژگی های امید آفرینی است، آگاهی رسانی کرد.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: برای حفظ این امید باید از دستاوردهای انقلاب گفت و همچنین از رشادت های شهدا صحبت کرد.

ایجاد امید راهی برای حمایت از دولت است

سید مصطفی تقوی کارشناس علوم سیاسی در گفت و گو با بالا; وی یکی از راه های امید آفرینی را حمایت از مردم در دولت تدبیر و امید دانست و گفت: این امید باعث شده امنیت، عزت و اقتصاد کشور به حد مطلوبی برسد.

وی افزود: مردم شهید پرور ایران با همه مشکلاتی که بر دوش آنها سنگینی می کند باید بدانند که امروز تنها با اطاعت از ولی امر و حمایت از دولت می توانند بر همه بحران ها فائق آیند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: عبور از بحران به طور همزمان امیدها و دلگرمی کارآفرینان، ریشه کن شدن معضل بیکاری و دور شدن دست و چشم بیگانگان از کشور را به همراه دارد و مفسدان به سزای اعمال خود خواهند رسید. اعلام وصول.

تقوی با اشاره به اینکه کارهای انجام شده در 100 روز ریاست جمهوری باید مدام گفته شود تا دشمن ناامید و دوست شود، گفت: امروز کشورهای منطقه و جهان برای همکاری با ایران از یکدیگر سبقت دارند. مدیریت دولتی. «سیزدهم وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به حماسه شهدا و حمایت از دولت انقلابی در بستر ولایتعهدی، ایران اسلامی در حال جهانی شدن است و زمینه ظهور آن را فراهم می کند؛ چرا که در این راستا، ایران اسلامی در حال توسعه است. روحیه امید باید به جامعه بازگردد و تقویت شود.

این کارشناس علوم سیاسی افزود: برای ایجاد و تقویت امید در وجود جامعه، همانطور که گفته شد، سه ابزار (شناختی، در این روش باید به آیاتی از قرآن کریم متوسل شد، پس مثلث توحید است. نبوت و معاد به مرحله ایمان می رسد). در روش عاطفی نیز قرآن بهترین امید را به انسان می دهد و در قالب رفتار باید به آیاتی که ناظر به عمل صالح است توجه کرد).

فرمود: باید انگیزه امیدوار و هدفمند بود; آینده را با بصیرت درونی ببینید، فریب دشمن و خاکریز بیگانگان را بشناسید و سپس برای رسیدن به آرزوهای او تلاش کنید.

وی یادآور شد: در حکومت های دموکراتیک این مردم هستند که سرنوشت کشور را در دست دارند و اگر در انتخاب وکلای خود به دور از جریانات فکری و حزبی عاقلانه عمل کنند، هرگز نور امید در چنین جوامعی کمرنگ نخواهد شد. “

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در کل جهان دو نوع حاکمیت مادی و الهی وجود دارد، اظهار داشت: حاکمیت مادی و الهی در جهان وجود دارد. وی گفت: در حکمرانی مادی، ارزش های انسانی در قوانین جاری به هیچ وجه تعریف نشده است و هرکس قدرت و ثروت بیشتری داشته باشد در قدرت است و مقوله ای به نام مردم سالاری یا انساندوستی در این حکومت ها جایی ندارد.

وی تاکید کرد: در حکومت الهی اما انسان در روی زمین افتخار و خلیفه خداوند محسوب می شود، لذا محوریت این حکومت بر روشنگری و هدایت انسان ها به سوی کمال و معرفت خداوند است.

وی در پاسخ به این سوال که حاکمان چه نقشی در ایجاد و تقویت امید در مردم دارند، افزود: حاکمی که به مطالبات مردم و مستقیماً در میان مردم گوش دهد و در جهت بهبود و رفع موانع اقدام کند، می تواند چشم خود را از دست بدهد. «به دولت بروید و آن را به رنگ امید تبدیل کنید، اما با نگاهی به جریان تاریخ می‌توان گفت که نقش مردم مؤثرتر است، زیرا مردم در انتخاب آزادند و می‌توانند در تداوم مطالبه‌گری کنند.

این کارشناس علوم سیاسی گفت: اگر مردم دشمن را بشناسند و به حیله های دشمن پی ببرند، می توانند از قلعه ایمان خود دفاع کنند و اگر این قلعه حفظ شود، هم به معاش مادی و هم به مصیبت الهی افتخار می کنند. “

وی خاطرنشان کرد: جریان مطالبه گری در هر استان، شهر و روستا باید شکل واقعی به خود بگیرد تا بتوانند از طریق آن زندگی آرامی داشته باشند. بهترین و مقرون به صرفه ترین راه برای ایجاد رغبت و امید، تکیه بر سیره انبیا و معصومین (علیهم السلام) است.

وی در پایان گفت: در حکومت اسلامی علاوه بر مشروعیت، اگر اقبال عمومی باشد، هم دولت و هم مردم می توانند آسایش را حفظ کنند. پایان این دولت

به گزارش بالا؛ دولت ها باید بر اساس تعهدات ذاتی خود در قانون اساسی، انواع سیاست های اقتصادی، اشتغال و فرهنگی را در اختیار مردم قرار دهند و مردم در این موارد هم حامی و هم مطالبه گر باشند.

گفتن؛ مولفه هایی مانند افکار مثبت، رفتار مثبت، باورها و عواطف مثبت در تقویت امید نقش اساسی دارند و افراد نباید در حالت رکود باشند، بلکه دائماً تلاش کنند و به سمت هدف مورد نظر بروند، زیرا امید امری اکتسابی است و آن را مطالعه کنید. ، سکوت مجاز نیست

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید