غروب الگویی شریف از جامعه اسلامی / امید آفرینی در جامعه از اولویت های مهم کشور است


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879807

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه زکات الگوی شایسته جامعه اسلامی است، گفت: مستضعفین.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در همایش غروب آفتاب در تالار پیامبر اعظم(ص) ضمن ابراز همدردی با شهادت امام جواد الائمه(ع) گفت: امام جواد(ع) است. الگوی جهاد برای مسلمانان و اوج فعالیت مسلمانان در زمان او شکل گرفت و امروز باید از زندگی حکیمانه او بهره بیشتری برد.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه زکات گامی بلند در حمایت از نیازمندان و تحقق عدالت و مبارزه با فقر است، گفت: ترویج و توسعه فرهنگ زکات از اولویت های مهم جامعه است و همه مردم باید در این اقدام خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه زکات الگوی شریف جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی که خط دفاع و قانون مداری است، زکات باید در اولویت مردم باشد و اسلام طلایه دار زکات و حمایت از مظلوم . .

آنان روز جمعه در اراک گفتند: امام خمینی (ره) با شکل گیری انقلاب اسلامی کارآمدی اسلام را ثابت کردند و امروز باید اقتصاد مبتنی بر اسلام ناب محمدی در کشور محقق شود، رویکرد اسلام حمایت از نیازمندان و نیازمندان است. تحقق اقتصاد مقاومتی

وی افزود: اسلام هزاران راهکار عملیاتی برای مبارزه با فقر دارد و مراکز تحقیق و توسعه باید برای اجرای راهکارهای اسلامی در اقتصاد تلاش کنند و گام های بلندی بردارند.

سخنگوی مقام معظم رهبری در استان مرکزی گفت: امید آفرینی در جامعه از اولویت های مهم کشور است و ملت ایران با امید و توکل به خدا شهرستان های آینده هرمشهر را آزاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: الگوی اسلام ناب محمدی باید در همه اقشار جامعه اجرا شود و اسلام در عرصه اقتصاد موثر است و اقتصاد مقاومتی عصاره ای ناب برای حل مشکلات جامعه و تحقق اقتصاد ملی است. که باید در کشور اجرا شود.»

دری نجف آبادی گفت: بی توجهی به رفاه عمومی جامعه و معیشت نیازمندان در مرام مکتب اسلام و انقلاب نیست و ما در این راستا و برقراری عدالت در همه شئون زندگی رسالت بسیار سختی داریم. وظیفه همه مسئولان و دولت سیزدهم انقلابی است: «در این راستا باید گام های بلندی بردارد.

امام جمعه اراک گفت: آرمان بزرگ انقلاب اسلامی اجرای عدالت در همه عرصه ها است و دولت باید در آن مسیر حرکت کند و مردم نیز بر اجرای عدالت در عرصه نظارت نظارت کنند.

وی یادآور شد: ملت ایران در دوران تاج و تخت با اقدام مؤمنانه درخشید و مردم با حضور خود در میدان برای رفع تهدیدها الگوهای موفقی را به جهانیان ارائه کردند.

امام جمعه اراک افزود: به برکت اندیشه مقام معظم رهبری و راه اندازی نهضت یاری مومنان، فرهنگ احسان و رحمت در کشور احیا شد و سفره های احسان، ایثار و ایثار به وجود آمد. به طور گسترده در جامعه تحقق یافته و اقدامات موثری با برنامه های هدفمند انجام شده است.» این اقدام در راستای حمایت از نیازمندان انجام شد که البته باید ادامه یابد.

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی ویژگی نهایی نظام اسلامی و زمینه ساز حمایت از نیازمندان و فقرزدایی و سلب نقش مردم است. برای مستضعفان و زکات قدم های بلند بردارید و این فرهنگ مؤثر را ترویج دهید.

امام جمعه اراک گفت: ایفای نقش مردم و استفاده از همه فرصت ها برای حل مشکلات کشور ضروری است و البته دولت نیز باید از اقدامات و تحرکات مردم حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: اتحاد، انسجام و هم افزایی در اقصی نقاط کشور یک ضرورت مهم است و ملت ایران با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور مقتدرانه ایشان در صحنه قله های بلند را فتح خواهند کرد.

فرزاد اهل الائمه استاندار مرکزی در همایش علمی، تبلیغی و افتخاری زکات گفت: بر اساس اصول موجود، دولت موظف به ارائه چند مقوله مهم به طور کلی است. رئیس دادگستری.

اهل الامام گفت: دولت وظیفه دارد امنیت و آسایش آحاد جامعه را تامین کند.

وی افزود: عدالت نیز مقوله ای است که در رأس قرار دارد و باید تامین و تضمین شود و همچنین می تواند ضامن توحید باشد. عدالت یکی از اهداف عالی حکومت اسلامی است و با پیشرفت مکمل یکدیگرند و دو روی یک سکه است.

استاندار مرکزی گفت: برخلاف نظر برخی از اقتصاددانان نئوکلاسیک پیشرفت بدون عدالت محقق نمی شود و عدالت نیز ضامن پیشرفت است و نقش مهمی در توسعه و تعالی جامعه دارد.

وی یادآور شد: در حوزه مصرف، تولید و توزیع می‌توان به انصاف اشاره کرد و به نظر می‌رسد زکات یکی از عوامل انصاف در توزیع و مصرف است و جایگاه آن در نظام حاکمیتی و جامعه در کل زیر مجموعه است. بحث دستورالعمل ها و آموزش

وی با اشاره به اینکه زکات نمی تواند جایگزین مالیات باشد و به دلایل مختلف مشخص است که نقش مالیات دولتی را ندارد، گفت: جایگاه همس و زکات در حوزه عدالت مهم و رفیع است و ایفای نقش می کند. نقش مهم. نقش در بحث کلی جامعه

اهل الامام خاطرنشان کرد: راه اندازی بنیاد کربلای کاظم ساروگی به عنوان مرکز حفظ قرآن کریم در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید