ایجاد تعاونی سهامی عام، فرم مناسب برای واگذاری سهام زاغی


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809591

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: تشکیل تعاونی سهامی عام قالب مناسبی برای واگذاری سهام سرخابی ها به مداحان و ذی نفعان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهمن عبدالهی با تاکید مجدد بر سخنان حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه مبنی بر اینکه این امر زمینه ورزش مردم و جلوگیری از آسیب های احتمالی را فراهم می کند، گفت: طبیعت طبیعت تعاونی ها به گونه ای است که مشکلات غیر تعاونی زیادی پیش نخواهد آمد و این امکان وجود دارد که تمامی هواداران، پیشکسوتان و هواداران این تیم ها به تعاونی بپیوندند.

رئیس اتاق تعاون ایران، استفاده از هواداران تحت مالکیت باشگاه به عنوان ذینفعان کلیدی در باشگاه، ترویج تجارت و تجاری سازی در فوتبال، تامین مالی گروهی در باشگاه ها و استفاده از ظرفیت هواداران برای ایده یابی و حل مشکلات باشگاه ها از جمله مزایای آن است. مالکیت جمعی برای باشگاه های فهرست شده در قالب تعاونی های سهامی عام.

وی گفت: اتاق تعاون ایران سال‌هاست که تحقیقات گسترده‌ای را با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران انجام داده است تا طرحی را برای انتقال این باشگاه‌ها به تعاونی‌های سهامی عام و ارائه آن به وزارت اقتصاد تهیه کند. ، وزارت کار و رفاه اجتماعی. وزارت ورزش و جوانان افزود: اتاق تعاون به‌عنوان متولی اصلی غیردولتی تعاونی‌ها با نظارت بالا حمایت‌های فکری و معنوی مستمری را از این تعاونی‌ها انجام می‌دهد تا از منافع هواداران که سرمایه اصلی این تعاونی‌ها هستند، حمایت کند. وی به‌ویژه با همکاری بهترین مشاوران تحصیلی، طرح‌های نوآورانه‌ای را برای برنامه آینده این باشگاه‌ها تهیه و ارائه می‌کند که می‌تواند شامل خدمات پشتیبانی (طراحی، تولید و توزیع کارت‌های حمایتی، خدمات ارزش‌افزوده) باشد. بستر اینترنت و موبایل، خدمات بیمه، مجموعه رستوران ها و کافه ها، ارائه کالا و خدمات به علاقه مندان با شرایط خاص.

بچمن عبدالهی واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال زمینه شفافیت و پاسخگویی هر چه بیشتر باشگاه ها را فراهم می کند. در واقع مشارکت و مالکیت هواداران در قالب تعاونی یکی از عوامل حیاتی در برقراری حکمرانی خوب در باشگاه‌های فوتبال است.

وی در تشریح تعاونی های سهامی عام گفت: تعاونی سهامی عام نوعی شرکت سهامی عام است که بر اساس قانون تجارت تشکیل می شود. تعاونی های سهامی عام نسبت به سایر شرکت ها (تعاونی و غیرتعاونی) بیشترین مزیت را دارند. این تعاونی ها علاوه بر برخورداری از مزایای قانون تجارت، از مزایای تعاونی ها نیز برخوردار هستند.

انتهای پیام/
منبع: اتاق تعاون ایران

دیدگاهتان را بنویسید