ایجاد زیرساخت های لازم برای حمایت از نخبگان ملی


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888241

آیت الله ناصری امام جمعه یزد، امام جمعه یزد گفت: نوابغ و نخبگان کشور باید با ایجاد بستر و زیرساخت های لازم در کشور بمانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس بنیاد نخبگان کشور و مدیران و کارکنان بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور اظهار داشت: : فرزندان این سرزمین باید از ابتدای تحصیل آموزش ببینند تا اصول مهم و اساسی مانند تشخیص خوب از بد، پرورش قدرت تصمیم گیری، تفکر و دین را بیاموزند.

وی افزود: در نظام آموزشی کشور نبود و نبود برخی از مشکلات اساسی بسیار محسوس است و نیاز به تحول و توسعه اساسی در این زمینه است تا آموزش کودکان در بدو ورود به سال تحصیلی به درستی انجام شود. .

امام جمعه یزد قوت هویت و شخصیت را اساسی ترین و مهم ترین عامل وجودی هر فرد می داند و بیان می کند: نظام آموزشی کشور باید به گونه ای باشد که هویت و شخصیت فرزندان کشور را به درستی تقویت کند. و بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی و فرزندان این کشور باید بدانند که هویت هر فرد معرف آن شخص است و در جهت رشد هویت خود با جدیت عمل کنند و از الگوبرداری نادرست از برخی قهرمانان خلق شده خودداری کنند.

ناصری تصریح می کند: آموزش و پرورش باید به گونه ای عمل کند که قدرت تحلیل و تفکر را در خود پرورش دهد و دانش آموز را پرسشگر تربیت کند، زیرا فردی که جویای دانش است در نهایت می تواند به علم آفرینی و انجام تحقیقات بزرگ کمک کند.

وی افزود: استان یزد استانی نخبه است و باید از این نوابغ و نخبگان در راستای پیشرفت علمی و فناوری استان و کشور استفاده شود و زمینه های لازم برای ماندگاری نوابغ و نخبگان استان در کشور فراهم شود. ارائه شده است.

امام جمعه یزد راه حفظ و پرورش نوابغ را در تشکیل گروه های مرتبط با این امر در دانشگاه ها دانست و گفت: با تشکیل گروه های انرژی جویی، انرژی گیر و فعال در مدارس و دانشگاه ها، نوابغ و نخبگان کشور. را می توان شناخت و بالا برد

ناصری تصریح کرد: کارخانه ها و شرکت های دانش بنیان با به کارگیری نخبگان و نوابغ کشور می توانند در حفظ نخبگان و پیشبرد اهداف پژوهشی این مرز و بوم بسیار موثر باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید