ایجاد شغل باید در اولویت همه سازمان ها باشد


ساعت: 21:34
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905951

رئیس جمهور ایجاد یک میلیون شغل در سال را نیاز کشور، تکلیف قانونی و وعده دولت عنوان کرد و تصریح کرد: برای جبران عقب ماندگی هایی که از قبل در این زمینه وجود دارد، باید ایجاد اشتغال به عنوان یک اقدام ضروری در نظر گرفته شود. اولویت همه نهادها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز سه شنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال با قدردانی از زحمات همه نهادهای مسئول در ایجاد اشتغال، ایجاد اشتغال را برای رشد اقتصادی و افزایش تولید ضروری دانست. بر ایجاد شوراهای اشتغال در استان ها و توانمندسازی استانداران کرد برای نظارت شخصی بر امور مربوط به محل کار تاکید کرد.

رئیسی با بیان اینکه اشتغال یکی از جدی ترین معضلات خانواده ها و بیکاری یکی از عوامل اصلی آسیب های اجتماعی است، بر اولویت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و فارغ التحصیلان تاکید کرد.

رئیس جمهور به عنوان نکته مهم بعدی، هدفمندی صحیح تسهیلات برای ایجاد اشتغال واقعی و پایدار را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اتصال سامانه های اطلاعاتی و خدماتی دستگاه ها از جمله سامانه بانک ها به سامانه سازمان تأمین اجتماعی است. راه حلی موثر برای اطمینان از هدف گذاری صحیح منابع و امکانات برای ایجاد اشتغال واقعی و پایدار است.

آیت الله رئیسی با اشاره به وجود زمینه های ایجاد اشتغال بدون امکانات و از طریق مهارت آموزی و توانمندسازی افراد، تصریح کرد: سازمان های فنی و حرفه ای و هنرستان های درون مجموعه آموزش و پرورش مسئولیت مهمی در این زمینه دارند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود بر پرهیز از تعیین تکلیف مالی خارج از توان بانک ها یا تعیین تکلیف تداخلی آنها تاکید کرد و گفت: اگر برای بانک ها تعیین تکلیف شود و از طریق رسانه ها اعلام شود که بانک ها نمی توانند اجرا، تصویری دوگانه ایجاد می کند.از ارائه دولت و ایجاد حس ناامیدی و یأس در مردم; باید از ایجاد یأس و یأس برای مردم کاملاً پرهیز کرد.

رئیسی همچنین خطاب به نهادهای مسئول با تاکید بر اینکه باید فرصت بیشتری را برای نقش بخش خصوصی و تعاونی ها در تصمیم گیری، اجرا و نظارت فراهم کنند، افزود: سمن ها، گروه های مردمی و به ویژه تشکل های جهادی ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه دارند. زمینه ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله رئیسی ایجاد یک میلیون شغل در سال را از ضروریات کشور، تکلیف قانونی و وعده دولت خواند و تصریح کرد: برای جبران عقب ماندگی هایی که از قبل در این زمینه وجود دارد باید ایجاد اشتغال انجام شود. اولویت همه نهادها

پیش از سخنان رئیس جمهور، سید سلطان مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی با اشاره به آمارهای موجود، نرخ بیکاری را کاهشی دانست و گفت: در 7 ماهه امسال بیش از 650 هزار شغل ایجاد شد. همچنین علاوه بر کاهش بیکاری فارغ التحصیلان، تعداد بیمه شدگان نیز رو به افزایش است.

در این جلسه ۹ مصوبه برای تسریع و تسهیل در ایجاد یک میلیون شغل در سال به تصویب اعضا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید