ایجاد وزارت بازرگانی برخلاف سیاست دولت در کاهش نیرو است


ساعت: 11:16
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880758

عضوکمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی گفت: نمی توانیم در زمان خاص و حساس وزارتخانه عریض و طویل ایجاد کنیم و بعد از گذر از بحران به حالت اولیه برگردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالناصر درخشان در گفت وگویی، راه اندازی وزارت بازرگانی را برخلاف سیاست کوچک سازی دولت عنوان کرد و اظهار داشت: در این سال ها هدف کوچک سازی دولت بود، در حالی که تشکیل وزارتخانه جدید مخالف این روند است.

وی افزود: کنترل شرایط فعلی بازار و بهبود وضعیت فعلی مهمترین دلیل حمایت کنندگان از تشکیل وزارت بازرگانی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با یادآوری اینکه نیم قرن است که جدایی و تفکیک وزارت بازرگانی و صنعت را تجربه کرده ایم، تصریح کرد: در هیچ کشور پیشرفته و هم سطح توسعه کشور ما، وزارت صنعت، معدن و تجارت از یکدیگر جدا نیستند.

درخشان افزود: برای تعریف صنعت و جداسازی فروش و بازاریابی از آن، در واقع دست صنعت را قطع می کنیم تا تولیدکننده نقشی در فروش و بازاریابی محصولات خود نداشته باشد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه صنعت طیف وسیعی از تولید تا فروش و مصرف کالا را شامل می شود، گفت: برای تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی در شرایط لازم می توان نهادی ایجاد کرد که تعادل ایجاد کند. در این شرایط و چالش های موجود و چهره کشور در این حوزه باید توسط چنین نهادی تصمیم گیری شود.

دولت در دوره قبل لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس فرستاد اما مجلس با آن مخالفت کرد. اکنون دولت و مجلس بر سر این تصمیم تا حدودی اتفاق نظر دارند که نتیجه ای نخواهد داشت.

وی افزود: ما نمی‌توانیم در یک زمان مشخص و حساس، وزارتخانه وسیع و طولانی ایجاد کنیم و پس از عبور از این بحران، آن را به حالت اولیه برگردانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن، ایجاد وزارت بازرگانی را مستلزم بررسی کارشناسی دقیق دانست و گفت: جدایی وزارت بازرگانی از بدنه وزارت حراست بر اساس نیازهای فعلی کشور است. ، اما تشکیل این وزارتخانه چندین ماه طول می کشد.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید