ایجاد ۳۴۰ هزار شغل پایدار در روستاها، دستاورد افتخارآمیز بانک پارسیان در حمایت از اقتصاد ملی

بانک پارسیان برای کاهش بیکاری در مناطق کم برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری از ابتدای سال 1397 تا پایان آذرماه 1402 با پرداخت ابزار وام اشتغال توانست 340 هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد و رتبه بندی کند. اول در اشتغال روستایی



به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک پارسیاناین تعداد شغل با پرداخت بیش از 69 هزار میلیارد ریال وام از محل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان به بیش از 113 هزار طرح اشتغال جامعه محور معرفی شده توسط بنیاد برکت ایجاد شد.

اگرچه حمایت از تولید داخلی، مشارکت و تامین مالی طرح‌های خلاقانه و طرح‌های عمرانی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به پیشرفت سیاست‌های اقتصادی کشور کمک شایانی کرده است، اما توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز در اولویت قرار دارد. در برنامه های اعتباری این بانک به گونه ای که عملکرد این بانک در راس جدول پرداخت نظام بانکی و در بهترین جایگاه قرار گیرد.

اقدامات این بانک در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت های شغلی پایدار به ویژه در مناطق محروم و روستایی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی جامعه، آثار معنوی و اجتماعی قابل توجهی داشته است. بر مردم و جوامع محلی امید به پویایی و رونق اقتصادی را زنده کرده است و علاوه بر کاهش نرخ بیکاری توانسته در رونق اشتغال روستایی و کاهش مهاجرت به شهرها موثر باشد.


کسب بالاترین مقام ها در ایجاد اشتغال پایدار

گزارش های منتشر شده نشان می دهد؛ بانک پارسیان با برنامه ریزی و هدفمندی در سال گذشته توانست با تخصیص هدفمند اعتبار برای طرح ها و پروژه ها سهم بسزایی در اشتغال زایی داشته باشد، بنابراین بر اساس نتایج عملکردی خود توانست در طول سال 1401، 47 هزار و 538 فرصت شغلی ایجاد کند. بخش‌های خدمات، صنعت و معدن و کشاورزی با توجه به سهمی که از نقدینگی کشور دارند باید در این امر ایفای نقش کنند.

همچنین قابل ذکر است؛ بر اساس اعلام دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تهران، بانک پارسیان با ایجاد چهار هزار و 500 شغل مستقیم در این استان در سال 1390 توانست رتبه نخست ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری را در استان تهران کسب کند. با تحقق 180 درصد بودجه اعلام شده در بند 2 بند ب تبصره 16 بودجه 1401 در بین بانک های کشور.



آیا این خبر مفید بود؟