ایجاد 217 هزار شغل جدید در سه ماه / تصویب اکوسیستم ملی اشتغال

ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794522

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سه ماه گذشته ۲۱۷ هزار شغل جدید در سامانه «نظارت» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد و ثبت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الله عبدالملکی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور و اعضای دولت افزود: این جلسه 13 مصوبه داشت؛ این جلسه 13 مصوبه داشت. ما تحلیلی از بازار کار، اشتغال و وضعیت بیکاری در کشور ارائه کردیم که سیاست های مشخصی را به عنوان نتایج کلیدی در اختیار ما قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه عملکرد حوزه اشتغال دولت سیزدهم را بررسی کردیم، ادامه داد: اولین اقدام دولت در این حوزه، محیط ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار طی دوره اول بود. جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم رونمایی و تصویب شد.

عبدالملکی افزود: این اکوسیستم سامانه‌ای است که نشان می‌دهد بخش‌های مختلف کشور چگونه با یکدیگر تعامل دارند تا شغل ایجاد کنند؛ در شکل دوگانه اشتغال و تولید، پنج عامل مورد نیاز برای تولید نیروی کار در یک اکوسیستم، اکوسیستم و سیستم ترکیب می‌شوند. و همه آنها باید با هم کار کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون این اکوسیستم فعال است و 71 تشکل دولتی، عمومی، غیردولتی، نهاد انقلابی و تشکل های صنفی و کارفرمایی که خارج از دستگاه های دولتی هستند نقش آفرینی می کنند و ماشین استخدامی دولتی است. حرکت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته در سامانه نظارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود 217 هزار شغل جدید به ثبت رسیده است، افزود: در 6 ماه گذشته نزدیک به 200 هزار شغل به ثبت رسیده است.

عبدالملکی افزود: تمامی موسسات کاریابی به سامانه «نظارت» دسترسی دارند و اطلاعات و فعالیت های اشتغالزایی خود را در آنجا ثبت می کنند و هر کشوری فقط یک بار می تواند ثبت نام کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این حساب از ابتدای امسال تاکنون 417 هزار شغل ایجاد کرده است و در سه ماهه آینده حدود 350 تا 400 هزار شغل ایجاد می کنیم که نشان می دهد اکوسیستم و ماشین آلات. برای اشتغال دولت سیزدهم آرام آرام شتاب می گیرد.

وی افزود: با 26 دستگاه برای ایجاد یک میلیون و 850 هزار شغل در 18 ماه از شهریور 1400 تا اسفند 1401 به توافق رسیده ایم و بر همین اساس عمل می کنیم.

عبدالملکی گفت: 600 هزار فرصت شغلی برای نیمه دوم یک هزار و 400 و یک میلیون و 250 هزار فرصت شغلی برای هزار و 401 نفر در نظر گرفته ایم، واحدهای استانی و بین بخشی و منابع آنها شناسایی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعداد خالص بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی 130 هزار نفر افزایش یافته است، افزود: خالص اشتغال در سال جاری پس از سرشماری مرکز آمار ایران در پایان اعلام می شود. زمستان”

عبدالملکی گفت: حدود 7 تا 8 میلیون شغل غیررسمی داریم که بیمه ندارند و اطلاع دقیقی از وضعیت این مشاغل نداریم.

وی افزود: سامانه جامع اشتغال ایران به تازگی کار خود را آغاز کرده و در حال تکمیل و اصلاح این آمار است، اما هنوز کامل نشده است. تا آن زمان، ما برای پروژه‌های سرشماری که توسط مرکز آمار ایران انجام می‌شود، بر تحلیل بازار کار تکیه می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید