ایجاد 31 مرکز تخصصی در اکوسیستم کارآفرینی


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921395

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای از افتتاح 31 مرکز تخصصی آموزش مهارت های کارآفرینی و کسب و کار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر کار از راه اندازی مراکز تخصصی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار خبر داد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با هدف پرورش کارآفرینان مولد و ایجاد اشتغال پایدار بسترهای لازم را برای راه اندازی کسب و کار با ایجاد 31 مرکز ارائه تخصص در اکوسیستم کارآفرینی.

وی افزود: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات 90 محتوای الکترونیکی مهارتی مطابق با استانداردهای سند حرفه ای تولید شد و در شش ماهه اول سال 1401 جشنواره تولید محتوای الکترونیکی در 30 استان کشور برگزار شد. کشور.

معاون وزیر کار، تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان و ارتباط با پنجره ملی دولت و ارائه خدمات صدور و تمدید مجوز برای مدارس را برشمرد. از طریق پورتال ملی مجوزها و همچنین سایر اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات.

حسینی نیا در ادامه به روند صدور مجوز در سازمان آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها و اقدامات این سازمان در یک سال اخیر صدور پروانه بهره برداری به آموزشکده های آزاد فنی و حرفه ای و صدور آن بود. مجوز مراکز کارآموزی مجاور و بین صنفی بر این اساس 11 هزار و 767 مجوز برای تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد صادر شد. همچنین برای تامین نیاز صنایع و همکاران سازمان، یک هزار و 654 مجوز برای ایجاد مراکز مجاور و بین تجاری در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در عین حال به توسعه همکاری و مشارکت با شرکای اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این راستا تفاهم نامه های همکاری متعددی منعقد شده است که تفاهم نامه با اتاق اصناف، اتاق تعاون، شستا، ایرانسل، خانه صمت ایران، مرکز تحقیقات و آموزش صنعتی ایران، شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی و ایمیدرو اشاره کردند.

برگزاری 97 هزار دوره آموزشی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، توانمندسازی معتادان بهبودیافته و خانواده های معتاد به 25 هزار نفر و تامین نیروی انسانی لازم در توزیع و بهره برداری گاز شهری به 5602 نفر. وی به اقدامات انجام شده برای انعقاد تفاهم نامه با کمیسیون مددکاری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و شرکت ملی گاز اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید