ایده های مناسب در خصوص دریاچه ارومیه باید در اولویت مسئولان قرار گیرد

زمان: 09:12
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782486

عیسی زاده با اشاره به توزیع سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در آذربایجان غربی در دریاچه ارومیه گفت: در این رویداد ایده ها و پروژه های جالبی در دریاچه ارومیه توسط جوانان بسیجی از سراسر استان تدوین شد که باید مورد بررسی قرار گیرد. مقامات.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با بیان اینکه موضوعاتی مانند رودخانه های منتهی به دریاچه و بارش باران و برف و خشک شدن دریاچه ارومیه و پرندگان مهاجر در این رویداد بیشتر مورد توجه قرار گرفت، گفت: این گونه رویدادها ارزشمند و همراه است. احتیاط پتانسیل و ظرفیتی که در آنها وجود دارد باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد

وی با اشاره به معضل دریاچه ارومیه و لزوم احیای آن گفت: ریزگردهای نمک دریاچه ارومیه یکی از مهم ترین و بزرگترین مشکلات پیش روی شهرهای اطراف دریاچه ارومیه مانند میاندوآب است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: وزش باد می تواند ذرات نمک را به شهرهای اطراف دریاچه برساند و در صورت بی توجهی و تداوم این شرایط در سال های آینده مشکلاتی را ایجاد می کند.

عیسی زاده گفت: موضوع بیماری های ناشی از ذرات نمک و وزش باد بارها از سوی کارشناسان و پزشکان مطرح و نسبت به آن هشدار داده شده است.

وی گفت: با توجه به وزش بادهای موسمی در میاندوآب و شهرهای اطراف این مشکل می تواند سلامت، معیشت و کشاورزی منطقه را تحت الشعاع قرار دهد.

وی افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه های مسئول و با تخصیص بودجه لازم بتوانیم در جهت تثبیت ذرات نمک موجود در دریاچه و جلوگیری از این تهدید گام برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید