ایران اجازه نمی دهد آب خوبی از گلوی آمریکا در کابل بریزد/ تعامل با افغانستان در گرو تحقق 3 خواسته استراتژیک طالبان است.

ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1800011

کاسم حبیب زاده گفت: ایران سه خواسته استراتژیک از طالبان دارد که یکی از آنها اخراج آمریکایی ها، نیروهای ناتو یا هر نیروی خارجی دیگر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در مورد حضور طالبان در افغانستان گفت: برخی رسانه ها پیشنهاد داده اند که همانطور که ما به سوریه نیرو می فرستیم، باید نیروهای خود را در افغانستان برای مبارزه با طالبان مستقر کنیم.

کاسم حبیب زاده با اشاره به اینکه فضای رسانه ای مذکور در داخل و خارج از کشور گسترش یافته است، افزود: ایران سه خواسته راهبردی از طالبان دارد که یکی از آنها اخراج آمریکایی ها، نیروهای ناتو یا هر نیروی خارجی دیگری است، دومین درخواست ایران. این است که باثبات شود و امنیت در سراسر افغانستان برقرار شود.

وی گفت: انجام مبادلات اقتصادی و جلوگیری از ترانزیت گسترده مواد مخدر از ایران مستلزم همکاری با یک دولت با ثبات و مقتدر در افغانستان است که مسئول است و نه با گروهی در مرزهای شرقی کشور برای همکاری. بیا بشماریم.

حبیب زاده افزود: سومین درخواست ایران از طالبان به رسمیت شناختن حقوق اقلیت ها به ویژه شیعیان و خزرها از جمله امنیت، اقتصاد و معیشت در ولایات بامیان، مزارشریف، هرات و کابل است. طالبان تقریباً به هر سه خواسته ایران عمل کرده اند و ما نیز بر همین اساس همکاری می کنیم.

وی گفت: اخبار مربوط به افغانستان در رسانه های ایران کاملا تحریف شده است. آبروی شیعه را به عنوان برده می فروشد (که مربوط به 10 سال پیش بود!).

حبیب زاده در پایان گفت: این ساده لوحانه است که فکر کنیم طالبان آمریکا را از افغانستان بیرون کردند. ساده لوحانه بود طالبان.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید