ایران اراده قوی برای ورود به مذاکرات جدی دارد

ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790862

معاون وزیر امور خارجه گفت: ایران در نشست امروز کمیسیون مشترک شورای امنیت اعلام کرد که اراده قوی برای ورود به مذاکرات جدی دارد و قطعا در صورت وجود زمینه های لازم هیچ مانعی برای دستیابی به توافق نخواهد دید. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکره کننده 1+4 ایران (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) برای رفع تحریم‌ها امروز (پنجشنبه) پس از نشست کمیسیون مشترک: جلسه کمیسیون مشترک برجام برگزار شد. کشورهای مختلف ایران دیدگاه های خود را در مورد روند آینده مذاکرات بیان کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست تاکید کرد که مسیر مذاکرات را بر اساس مواضع و دیدگاه های خود که قبلا اعلام کرده است ادامه خواهد داد و اراده قوی برای وارد شدن به مذاکرات جدی و رسیدن به آن دارد. توافق؛ اگر زمینه های لازم فراهم شود قطعا هیچ مانعی وجود نخواهد داشت.

رئیس تیم مذاکره کننده در پاسخ به این سوال که آیا امروز پاسخی با انگیزه و منطقی که ایران انتظار دارد دریافت کرده است؟ وی گفت: این موضوع باید در جلسه کارگروه ها بیان شود.

بیل مکانیکی در خصوص کاهش شکاف ها گفت: اینکه دو طرف اراده قوی برای ادامه مذاکرات دارند نشان می دهد که دو طرف می خواهند به یکدیگر نزدیک شوند.

گفتنی است، نشست کمیسیون مشترک با حضور ایران و هیئت های 1+4 (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان) به ریاست علی باقری معاون وزیر امور خارجه و انریکه مورا معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا برگزار شد. مسئول سیاست گذاری و هماهنگ کننده مذاکرات مشترک کمیسیون در هتل کوبورگ وین برای بررسی رفع تحریم ها علیه ایران برگزار شد.

دو طرف در مورد چگونگی ادامه مذاکرات گفتگو کردند.

علی باقری ضمن تشریح مبانی پیشنهادات ایران، بر جدیت و حسن نیت ایران در مذاکرات تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد بحث در مورد متون در سطوح مختلف ادامه یابد.

گفتنی است، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه نیز صبح امروز (پنجشنبه) در گفت و گوی تلفنی با جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی از دستیابی تیم ایرانی به توافق و رایزنی با 4+ خبر داد. وین در صورت لزوم خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید