ایران با اتلاف 40 درصد گاز نیروگاهی سهمی از صادرات ندارد / تولید 90 درصد سکوهای نفتی در کشور


ساعت: 19:30
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854749

باخمن سلیمانی گفت: 40 درصد گاز در نیروگاه ها و صنایع تلف می شود، در حالی که شرکت های دانش بنیان می توانند این رقم را به 10 درصد افزایش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکبچمن سلیمانی معاون پژوهشی شرکت ملی نفت ایران روز پنجشنبه در رویداد بررسی چالش ها و راهکارهای ایجاد اشتغال دانش بنیان در علوم زمین در دانشگاه خوارزمی کرج گفت: امروز اینطور نیست – دانشگاه های صنعتی به یک معضل تبدیل شده اند. “

سلیمانی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای رسیدن به نقطه ایده آل وجود ندارد، افزود: ادامه کار امکان پذیر نیست، دانشگاه هایی با 3 نوع آموزشی، پژوهشی و صنعتی می توانند در آموزش عالی دانش بنیان موثر باشند، البته این مستلزم آن است. ترتیب.

وی گفت: البته تا 30 سال پیش 90 درصد حفاری های نفتی در کشور وارداتی بود اما امروز 70 درصد این سکوها در کشور تولید می شود که البته 40 درصد گاز در نیروگاه ها و صنایع تلف می شود. در حالی که شرکت های دانش بنیان می توانند این آمار را تا 10 درصد افزایش دهند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه با صرفه جویی 30 درصدی گاز می توان آن را صادر کرد، افزود: متاسفانه سهمی از صادرات گاز نداریم و گاز هلیوم برای صنعت پزشکی وارد می شود چرا که چاهی برای اندازه گیری گاز هلیوم در کشور وجود ندارد. “

وی با اشاره به واردات ابزار چاه های نفت گفت: کیت های ژئوشیمیایی از کانادا وارد می شود اما باید بومی سازی شود. امروزه توجه به ایده‌های خلاقانه و دانش‌بنیان کلید ایجاد اشتغال است و شرکت‌ها باید فرآیند کلاسیک کسب‌وکار را طی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید