ایران سند 2030 را دلیلی برای همبستگی جهانی نمی بیند


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897092

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سند 2030 گفت: این سند قرار بود همبستگی جهانی را در حوزه آموزش به همراه داشته باشد، اما با بی توجهی به واقعیت های هویتی و فرهنگی کشورها، مشکلاتی را در این زمینه برای آنها ایجاد کرد، بنابراین نظام اسلامی جمهوری ایران بر اساس قوانین این سند را از نظر داخلی و فرهنگی می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلدا الخوری در آغاز ماموریت خود به عنوان مدیر دفتر منطقه ای یونسکو با حسین امیرعبدلاخیان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه با تبریک و آرزوی موفقیت برای مدیر دفتر منطقه ای یونسکو، روابط نزدیک کشورمان با یونسکو به ویژه در زمینه هایی مانند ثبت میراث فرهنگی را برشمرد و فرصت های جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه برشمرد. آموزش و پرورش ، آموزش عالی و فناوری به ویژه در حوزه زنان ایرانی را مثال زد.

وی با اشاره به سند 2030 افزود: این سند قرار بود همبستگی جهانی را در حوزه آموزش ایجاد کند، اما با بی توجهی به واقعیت های هویتی و فرهنگی کشورها، مشکلاتی را در این زمینه برای آنها ایجاد کرد، به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران مستقر شد. در مورد قوانین داخلی و فرهنگی، او به این سند نگاه می کند.

گلدا الخوری نیز در این جلسه با ارائه طرحی از برنامه های خود برای این دفتر، قول داد تا تمام تلاش خود را برای ارتقای وضعیت این دفتر منطقه ای انجام دهد.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد – دفتر منطقه ای یونسکو در ایران، مسئولیت هماهنگی فعالیت های یونسکو در کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید