ایستگاه آتش نشانی روستایی، فرغان تقاضا در بخشداری فرگان / گرمای جنوب عامل جدی آتش سوزی در مزارع کشاورزی است


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844097

یکی از خواسته های اصلی مردم روستاهای فرگان در حاجی آباد هرمزگان به ویژه نظام آباد راه اندازی ایستگاه های آتش نشانی در روستاها است تا روستاییان شاهد آتش سوزی های دسته جمعی و نابودی محصولات خود به دلیل گرمای شدید تابستان نباشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; بخش فرگان در 75 کیلومتری شهر حاجی آباد در استان هرمزگان، دارای آب و هوای کشاورزی و کشاورزی مطلوبی است.

برخی از روستاهای این قسمت کیلومترها با مرکز شهرستان فاصله دارند و یکی از نیازهای اصلی مردم روستاهای فرگان به ویژه روستای نظام آباد، راه اندازی ایستگاه های آتش نشانی در روستاها است، بنابراین به دلیل اوج گرما در روستاییان تابستانی. شاهد آتش سوزی های بزرگ اجازه ندهید برداشت کنند.


170e1c2d edbb 440c a8ef e40e796c519f خبر خاکستری


در نبود ایستگاه آتش نشانی در روستاها، یک آتش سوزی کوچک به یک فاجعه بزرگ تبدیل می شود

حجت الاسلام حسین دهگانی رئیس شورای اسلامی روستای نظام آباد در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه قطعه فرگان شامل 14 روستا است، اظهار داشت: این روستاها پراکنده و دور از هم هستند.

وی با اشاره به رونق کشاورزی و زیرکشت بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای فرگان گفت: بسیاری از منازل روستائیان در وسط مزارع و باغات آنها واقع شده است. یا باغ ها و مزارع به یک فاجعه بزرگ تبدیل می شوند.


7c55fb70 e6d7 4a56 86a7 ef5e18d13ee6 خبر خاکستری

دهگانی با بیان اینکه 14 روستای شهرستان فرگان ایستگاه آتش نشانی ندارند گفت: تنها یک ایستگاه آتش نشانی در مرکز فرگان وجود دارد و به دلیل وسعت روستاها نمی تواند پاسخگوی کل بخشداری فرگان باشد.

وی همچنین خواستار راه اندازی ایستگاه های آتش نشانی در روستاهای فرگان از سوی مسئولان شد: امیدواریم در دولت کریمه و با روی کار آمدن مسئولان انقلابی، با ایستگاه های آتش نشانی روستاهای فرگان به عنوان روستاهای توسعه یافته برخورد شود.


6d43023d 16e8 4738 b67a 27aa0b3d18ab خبر خاکستری


به درخواست مردم و کارکنان مقاطع تحصیلات تکمیلی جهت راه اندازی ایستگاه آتش نشانی در روستاها

مریم دهگانی نائب رئیس شورای روستای نظام آباد فرگان با اشاره به قرار گرفتن باغ ها و خانه های روستایی در کنار یکدیگر گفت: با وقوع آتش سوزی در روستا، شدت سرایت آن به سایر باغ ها و خانه ها زیاد است. .

فرگان نائب رئیس شورای روستای نظام آباد گفت: دیوار باغات و قفس گاو و گوسفند با خار، نخاله و برگ خشک خرما احاطه شده است و کشاورزی، زمین های زراعی و باغ ها در مجاورت خانه های روستاییان است.

دهقانی افزود: فاصله برخی از روستاها تا مرکز فرگان که مجهز به ایستگاه آتش نشانی است بسیار زیاد است و با توجه به مشکل آب شهری این روستا، آتش سوزی می تواند ده ها کیلومتر از زمین کشاورزی و منازل را آغاز کند. “.

وی با اشاره به آتش سوزی سال گذشته در روستای نظام آباد گفت: سال گذشته در زمان برداشت از زمین های کشاورزی و فصل برداشت گندم در روستای نظام آباد و با توجه به اینکه آتش سوزی ساعت یک بامداد رخ داد. با ورود نیروهای آتش نشانی از مرکز روستای فرگان نظام آباد خسارت زیادی به بخشی از کشاورزی وارد شد.

نایب رئیس شورای روستای نظام آباد فرگان گفت: گاهی آتش سوزی رخ می دهد و تا رسیدن ایستگاه آتش نشانی توسط اهالی اطفا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید