ایمیل های مشکل دار / ترامپ در مشکل

قاضی منطقه ای ایالات متحده، دیوید کارتر، هنگامی که به جان ایستمن (وکیل ترامپ) دستور داد تا ایمیل های بیشتری را برای کمیته ای متشکل از برخی از اعضای مجلس نمایندگان که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیان ترامپ بحث می کردند، این مشکل را کشف کرد. . کاوش، ارائه

ایستمن یکی از وکلای ترامپ بود زمانی که رئیس جمهور سابق و متحدانش شکست او در انتخابات 2020 را به جو بایدن به چالش کشیدند.

قاضی کارتر روز چهارشنبه گفت که ترامپ در هنگام ادعای تقلب در انتخابات، سوگندنامه ای را در مورد تقلب در شمارش آرا در شهرستان جورجیا امضا کرده است (با فرض اینکه درست باشد).

کارتر درباره این پرونده نوشت: «این ایمیل‌ها نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور ترامپ می‌دانست که اعداد تقلبی‌اش در انتخابات اشتباه بوده است، اما همچنان به تبلیغ آن اعداد، هم در دادگاه و هم برای مردم ادامه می‌دهد».

قاضی کارتر قبلاً حکم داده بود که ایستمن و ترامپ احتمالاً در تلاش برای تحت فشار قرار دادن معاون رئیس جمهور وقت برای ایجاد مانع در کنگره مرتکب جنایت شده اند.

این تصمیم در پاسخ به شکایت ایستمن مبنی بر امتناع از تحویل ایمیل ها به کمیته منتخب در 6 ژانویه پس از احضاریه کنگره گرفته شد.

قاضی کارتر قبلاً به ایستمن دستور داده بود که 200 ایمیل را به کمیته منتخب تحویل دهد، اما او از انجام این کار خودداری کرد و ادعا کرد که ایمیل ها خصوصی هستند.

قاضی کارتر روز چهارشنبه گفت که اگرچه از آنجایی که گفته می شود ایمیل ها خصوصی هستند و قانون از وکلا و موکلان آنها در این زمینه حمایت می کند، وکیل ایستمن می تواند از انتشار اکثر این ایمیل ها تحت حق قانونی خود خودداری کند، اما در مورد هشت مورد الکترونیکی -mails به ویژه با استناد به اینکه این ایمیل ها در جهت پیشبرد فعالیت مجرمانه بوده اند (یکی از معدود دلایلی که می توان از این حمایت قانونی چشم پوشی کرد)، باید در اختیار کمیسیون ویژه قرار گیرد.

با ایمیل های ارائه شده، کارتر متوجه شد که چهار مورد از ایمیل ها نشان می دهد که ایستمن و دیگر وکلای ترامپ پیشنهاد می کنند “هدف اصلی” این شکایت به تعویق انداختن تایید نتایج انتخابات 2020 توسط کنگره است.

قاضی کارتر گفت که چهار ایمیل باقی مانده نشان می دهد که پرزیدنت ترامپ و وکلای او تلاش می کردند در دادگاه فدرال ادعاهای نادرستی برای به تاخیر انداختن رأی گیری در 6 ژانویه ارائه کنند.

ترامپ و متحدانش بیش از 60 شکایت را برای به چالش کشیدن انتخابات 2020 که بایدن برنده شد، تنظیم کرده اند و برخی دیگر نیز ادعای تقلب در انتخابات دارند و هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد. شکایت هایی که ترامپ برخی از آنها را در دادگاه های فدرال مطرح کرده است، قاطعانه توسط قضات رد شده است.

کمیته ویژه 6 ژانویه که هفته گذشته به عنوان بخشی از تحقیقات خود به احضار ترامپ رای داد، انتظار می رود در هفته های آینده گزارشی از یافته های خود منتشر کند.

دیدگاهتان را بنویسید