اینستاگرام به اعتماد به نفس شما لطمه می زند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیلی میل، محققان در جدیدترین مطالعات خود دریافته اند که استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام آسیب جدی به عزت نفس افراد وارد می کند.

این شبکه اجتماعی اغلب به دلیل ایجاد ایده آل های بدن غیر واقعی مورد انتقاد قرار می گیرد. داده های جدید نظرسنجی نشان می دهد که عزیزان ما بیشتر از افراد مشهور مقصر هستند.

حضور و پیگیری بسیاری از افراد با به نمایش گذاشتن ظاهر افراد، آسیب هایی به سلامت روان بسیاری از افراد وارد کرده است و بر اساس اطلاعات منتشر شده، تعامل با شبکه های اجتماعی کمتر به «رضایت از ظاهر» مربوط می شود.

محققان همچنین دریافتند که تعامل با پست های دوستان و خانواده بیشتر از درگیری با محتوای ارسال شده توسط افراد مشهور و افراد تاثیرگذار است.

داده‌های به‌دست‌آمده از این مطالعه نشان می‌دهد که درگیر شدن با پست‌های دوستان و خانواده بیش از دو برابر مضرتر از مشاهده محتوای پست‌شده توسط افراد مشهور است.

این مطالعه توسط محققان دانشگاه آنگلیا راسکین در شرق آنگلیا و دانشگاه علوم بهداشت کارل لندشتاینر در اتریش انجام شد و امروز در مجله Body Image منتشر شده است.

پروفسور ویرن سوامی از دانشگاه آنگلیا راسکین، نویسنده این مطالعه گفت: پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متمرکز بر تصویر فرصت‌های نامحدودی را برای کاربران فراهم می‌کنند تا مقایسه‌های منفی انجام دهند و ایده‌آل‌های ظاهری را درونی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه ما نشان داد که تعامل با رسانه های اجتماعی باعث کاهش رضایت درک شده، صرف نظر از اینکه چه کسی محتوا را منتشر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید