این استقلالی ها عقب ماندند. لیست قرعه کشی نکونام را بشناسید

این استقلالی ها عقب ماندند.  لیست قرعه کشی نکونام را بشناسید

ماجرای جواد نکونام و اعلام اینکه هواداران منتظر خبرهای خوب هستند هواداران را بی صبرانه منتظر خبر انتقال باشگاه و جذب بازیکنان جدید کرده تا آبی ها در فصل جدید با قدرت بیشتری وارد زمین شوند. .

اما قوانین جدید سازمان لیگ و کاهش سهمیه بزرگسالان از 21 به 19 و همچنین حذف سهمیه زیر 25 سال باعث شد تیم ها با مشکل مواجه شوند و مجبور شوند لیست بازیکنان بزرگسال خود را کاهش دهند. منجر به جدایی اجباری تعدادی از بازیکنان شد.در تیم های مختلف بود.

استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست. تیمی که فصل گذشته با توجه به لیست کامل بزرگسالان مجبور شد کاوه رضایی را محدود کند و حالا با توجه به کاهش این سهمیه مجبور است تعدادی از بازیکنان خود را در لیست مازاد قرار دهد و با آنها خداحافظی کند.

جدایی رافائل سیلوا و محمد محبی و البته نامشخص بودن وضعیت مهدی کایدی باعث شد تا این بازیکنان از لیست بزرگسالان استقلال حذف شوند و فضا برای جذب بازیکنان جدید باز شود. اما با توجه به اینکه نکونام حداقل 2 تا 3 خرید دیگر خواهد داشت، باید شاهد خروج تعدادی دیگر از بازیکنان تیم باشیم.

درون دروازه سید حسین حسینی است که شب گذشته قرارداد خود را تمدید کرد. پس از او علیرضا رضایی که وارد لیست بزرگسالان شده و شایعات احتمالی برای جدایی دارد و استقلال به دنبال جذب یک دروازه بان زیر 23 سال به عنوان دروازه بان دوم است.

در خط دفاعی نیز آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی که امسال به خدمت گرفته شدند سهمیه بزرگسالان محسوب می شوند. محمدحسین مرادمند از فصل قبل در این تیم حضور داشت. به این افراد باید نام صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، کوین یاماگا و جعفر سلمانی را نیز اضافه کرد.

در خط میانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی پور، زبیر نیک نفس، امید حامدی فر و آرش رضوند بازیکنانی هستند که بزرگسالان محسوب می شوند. حامدی فر در شهریور ماه 23 ساله می شود اما به عنوان معیار سازمان لیگ برای تعیین بازیکنان زیر 23 سال تاریخ تولد از 20 دی ماه 1379 به بعد است که در نتیجه این بازیکن یکی از سهمیه های بزرگسالان

این قانون سازمان لیگ باعث شده تا محمدحسین زواری در سهمیه زیر 23 سال قرار گیرد زیرا این بازیکن متولد 31 دی ماه 1379 بوده و 11 روز پس از موعد مقرر به دنیا آمده است. تولد او ۱۹ دی ۱۳۷۹ است، این بازیکن برای سهمیه بزرگسالان هم در نظر گرفته شد.

در خط حمله ارسلان مطهری، پیمان بابایی، سجاد شهبازادا، آرمان رمضانی و مهرداد محمدی بازیکنان بزرگسال استقلال هستند تا ترکیب 19 نفره آبی ها کامل شود. ضمناً لازم به ذکر است امیرعلی صادقی و سینا ساعدی فر جزو سهمیه زیر 23 سال هستند و سوبان حقانی به دلیل عدم حضور در فصل قبل سهمیه آزاد محسوب می شود. آبی ها سه جای خالی در سهمیه زیر 23 سال و پنج جای خالی در سهمیه آزاد، آکادمی و قرضی دارند.

یک بار دیگر لیست بزرگسالان استقلال را مرور می کنیم:

1- سید حسین حسینی، 2- علیرضا رضایی، 3- ابوالفضل جلالی، 4- جعفر سلمانی، 5- صالح حردانی، 6- کوین یاماگا، 7- آرمین سهرابیان، 8- محمدحسین مرادمند، 9- ایمان سلیمی، 10. چشمی، 11- مهدی مهدی پور، 12- زبیر نیک نفس، 13- امید حمیدی فر، 14- آرش رضوند، 15- ارسلان مطهری، 16- پیمان بابایی، 17- سجاد شهبازادا، 18- آرمان محمد رمضانی 19 و 18- رمضانی.

نتیجه:

1- احتمال تمدید قرارداد عارف غلامی به زودی وجود دارد و این بازیکن نیز به جمع بازیکنان بزرگسال اضافه خواهد شد.

2- جواد نکونام چند بازیکن خارجی در پست هافبک و مهاجم نام برد و این افراد بالای 23 سال سن دارند.

3- با پذیرش جذب 2 بازیکن خارجی و اضافه شدن عارف غلامی، استقلال باید سه بازیکن خود را ترک کند.

4- طبیعتاً استقلال با جذب هر بازیکن جدید و مسن باید بازیکن سالخورده لیست فوق را به طور مساوی در لیست مازاد قرار دهد.

5- در صورت انتصاب خالدآبادی به سهمیه 23 ساله می رسد و علیرضا رضایی از استقلال می رود.

6- با جدایی رضایی، عارف غلامی جای او را در لیست خواهد گرفت.

7- در صورت ورود 2 بازیکن خارجی، آرمان رمضانی و سجاد شهبازادا از تیم جدا می شوند.

8- اگر تعداد خارجی های استقلال زیاد شود، یکی دو نفر از بین امید حامدی فر، مهدی مهدی پور و زبیر نیک نفس می روند.

صحبت پایانی: عارف غلامی به زودی تمدید می کند، حداقل 2 بازیکن خارجی جذب می شوند. در نتیجه استقلالی ها باید با سه بازیکن بزرگ خود خداحافظی کنند که به احتمال زیاد علیرضا رضایی یکی از آنهاست و بازیکنان بعدی سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید