این 11 خودرو از لیست قرعه کشی + خودرو حذف شدند

این 11 خودرو از لیست قرعه کشی + خودرو حذف شدند

روز جدید سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف تدریجی قرعه کشی خودرو که یکی از سیاست های این وزارتخانه است و توسط وزیر صلح تاکید شده است به تدریج در حال انجام است و تاکنون 11 خودرو حذف شده است. از قرعه کشی

در بند (5) فرمان هشت ماده ای خودرویی رئیس جمهور درباره نحوه عرضه خودرو به مردم در راستای شفاف سازی و افزایش رضایتمندی مردم آمده است: ضمن حذف تدریجی روند قرعه کشی با افزایش خرید، روند فعلی خرید خودرو ( با قرعه کشی) فوراً اصلاح و در آن شفاف سازی لازم صورت گیرد.

در همین زمینه امید کلیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت لغو تدریجی قرعه کشی خودرو است که وزیر صامت بارها آن را مطرح کرده است.

وی بیان کرد: بررسی روند قرعه کشی خودرو در سال جاری نشان می دهد که در هر مرحله از قرعه کشی خودروهای بیشتری قرعه کشی شده که با توجه به افزایش تولید خودروهای کامل قابل توجه است.

قالیباف ادامه داد: اکنون در گروه خودروسازی سایپا به جز خودروهای کوئیک اس و ساینا اس که هنوز در مرحله قرعه کشی هستند، بقیه خودروها خارج از قرعه کشی و برای پیش فروش در دسترس هستند.

وی گفت: در گروه صنعتی ایران خودرو چهار خودرو تارا با گیربکس اتوماتیک، تارا دبا با گیربکس دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از قرعه کشی قرعه کشی شده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: امسال با راه اندازی روش قرعه کشی یکپارچه شاهد برقراری ثبات در بازار بودیم و رفتارهای هیجانی و ادعاهای واهی کاهش یافته است و در چند سال گذشته ماه ها، قیمت های بازار کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در قرعه کشی ها نیز شاهد کاهش تقاضا برای سفته بازی و دلالی بودیم و با مدیریتی که در عرضه اتفاق افتاد، خودروهای بیشتری از قرعه کشی خارج شد.

قالیباف در پاسخ به اینکه چه زمانی شاهد حذف قرعه کشی در سوپرفروشی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: این مرحله بعدی خواهد بود و با افزایش تولید می توان خودروهای بیشتری را از طریق فروش فوق العاده از قرعه کشی حذف کرد.

وی یادآور شد: اکنون خودروهای کوئیک، کوییک آر (دو رنگ)، وانت سایپا 151 و تمامی محصولات زامیاد از قرعه کشی خارج شده است.

سخنگوی وزارت ایمنی گفت: در ایران خودرو مشکل کمی متفاوت است و این گروه صنعتی ابتدا دو خودروی هایما و تارا را در بورس کالا عرضه کردند تا قیمت پایه را بفهمند.

وی افزود: در گام بعدی خودروهای پژو پارس و پژو 206 تیپ 2 وارد بورس می شوند که در این صورت دست این خودروساز برای تامین نقدینگی همگام با رشد تولید و فراخوان خودروها بازتر خواهد شد. از قرعه کشی

دیدگاهتان را بنویسید