این توضیح اشتباهی است که مردم را مخالف نظام حجاب بدانیم/ اغتشاشات آخر را بیگانگان سازماندهی کردند


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901148

حجت الاسلام رضا نوری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود دوگانگی حجاب و بی حجابی را از بین بردند، گفت: هدف حضرت آقا از این سخنان اصلاح این توضیح غلط بود که افراد بی حجاب مخالف نظام هستند. تا این توهم در کشور گسترش نیابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در خصوص اتفاقات اخیر گفت: اعتراضات معمولا در فضایی آرام و با منطق و استدلال صورت می گیرد اما در آشوب ها اغتشاشات اتفاق می افتد. جو این جریان و آشوبگر با آتش زدن و کشتار مردم به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش است.

وی ادامه داد: صحنه هایی که این روزها در کشور رخ داده باید بررسی شود تا ببینیم کدام یک از موضوعات اعتراض یا اغتشاشات منطبق است.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: فردی که بدون قاعده به خیابان می رود، بحث را با دعوا و فحاشی شروع می کند، هنجارشکنی می کند و به مردم و مقدسات توهین می کند، این یک نوع جنگ و بی نظمی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی یادآور شد: هرکس ایرانی باشد و دلش به نظام باشد قیام نمی کند، اعتراض را انتخاب می کند، اموال مردم را تخریب نمی کند، بانک ها، آمبولانس ها، اتوبوس ها و مغازه ها را تخریب می کند. آتش نمی کشد.

وی خاطرنشان کرد: در ناآرامی های اخیر کشور، نحوه تولید مواد منفجره، اعلام حمایت از شورشیان، نحوه همکاری با نیروهای انتظامی و نظامی، سازماندهی و برنامه ریزی توسط بیگانگان و همه فارسی زبانان طراحی شده است. شبکه‌ها و خبرگزاری‌ها فعال شدند و صدای کاملی داشتند و شورش و هنجارشکنی را تشویق می‌کردند و این بحث‌ها کاملاً واضح و آشکار است که این جریان‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرند.

حجت الاسلام نوری گفت: نسل جوان جامعه باید متوجه این واقعیت ها باشند، افرادی که اسلحه وارد می کنند و به حملات دامن می زنند، اگر آنها را گروه دشمن ندانیم غفلت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص این اتفاقات مطالب مهم و قابل توجهی را مطرح کردند که باید با دقت بیشتری نسبت به مواردی که نادیده گرفته شده است، نگاه کرد.

وی با اشاره به اینکه اقلیت های مختلفی در ایران زندگی می کنند، گفت: هرکس ایرانی است ایران را دوست دارد و فارغ از اقلیت و مذهبش می خواهد نظام بماند و نابود نشود.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه اگر گروهی از زنان و دختران کشور حجاب را رعایت نکنند، غیرمسلمان نیستند، گفت: اینها مسلمان هستند اما با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند همه آنها اشتباهاتی دارند، برخی بیرونی و برخی دیگر داخلی.

وی افزود: تقصیر برخی افراد این است که لباس نامناسب و آشکار می پوشند و برخی نیز دروغ، اختلاس و دزدی می کنند. حتی بی حجاب ها هم عاشق اهل بیت و اسلام و نظام دینی هستند و اشتباه آشکار به این معنا نیست چون بی حجاب اصلا نظام را قبول ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود دوگانگی حجاب و بی حجابی را از بین بردند، گفت: حضرت آقا با این سخنان در واقع هدفشان اصلاح این توضیح غلط بود که بی حجابی را اصلاح کردند. حجاب ها برای اینکه این تصور غلط در کشور گسترش نیابد مخالف نظام هستند زیرا بسیاری از افراد بی حجاب به نظام جمهوری اسلامی ایران علاقه مند هستند.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید