ما مخالف حضور بیگانگان در منطقه هستیم


ساعت: 18:07
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904722

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به ارمنستان گفت: مخالف حضور بیگانگان در این منطقه هستیم. هم در جمهوری آذربایجان و هم در ارمنستان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به ایروان مورد استقبال منتاسا خان صفربان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان قرار گرفت.

«حسین امیرعبدلاخیان» قرار است در این سفر با «آارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان و دیگر مقامات ارمنستان دیدار و گفتگو کند.

امیر عبدالاخیان در بدو ورود به ایروان به خبرنگاران گفت: امروز در ایروان هستیم و البته از فرصت برای بررسی روابط دوجانبه که در دستور کار دو کشور است استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی و جمهوری ارمنستان موضوعات مشترک زیادی در زمینه همکاری دارند و ما دغدغه های مشترکی داریم و در جهت راه حل تلاش می کنیم.

امیر عبدالخیان ادامه داد: در این سفر و در مذاکرات، هدف ما ترسیم مسیر همکاری های بلندمدت دو کشور است. در حال حاضر با وزیر امور خارجه ارمنستان به توافق رسیده ایم و در این سفر سند همکاری بلندمدت تنظیم و نقشه آن ترسیم خواهد شد. ما در این منطقه چه در آذربایجان و چه در ارمنستان با بیگانگان مخالفیم.

بسیار خوشحالم که در سال گذشته با هدف تقویت سیاست همسایگی حجم مبادلات تجاری نسبت به سال قبل به بیش از 43 و نیم درصد رسید. امیدواریم شاهد سطح بالاتری از مبادلات تجاری بین دو کشور باشیم.”

دیدگاهتان را بنویسید