حضور بیگانگان در منطقه باعث بلاتکلیفی می شود/ پاسخ رقت انگیزی می دهیم


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835884

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: پاسخ ما به کشورهایی که منافع ما در خلیج فارس را با مشکل مواجه می کنند تاسف بار خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سپاه نیوز، امیر دریادار تنگسیری فرمانده ناوگان سپاه در گفت وگویی به مناسبت روز ملی خلیج فارس گفت: این حروفی است که روی آن «خلیج» نوشته شده و از قدیم الایام امکان حضور بیگانگان در منطقه وجود داشته است. آمدند (که قبلاً «گامبرون» نامیده می شد) و از «گامبرون» به جزیره گرون که جزیره هرمز است، در آنجا ساکن شدند و قلعه ای در آنجا ساختند که ساخت آن سی و پنج سال طول کشید و سپس قلعه دوم را ساختند. جزیره لارک و سپس قلعه سوم که در جزیره کشم قرار داشت در واقع با ساختن این سه قلعه مثلثی از امنیت و حفاظت را برای خود تشکیل دادند.

وی افزود: با این فرض پرتغالی ها در خلیج فارس حضور خواهند داشت و 117 سال در این منطقه حساس باقی خواهند ماند. در آن زمان نفت و گاز نبود. پس می گیرد و انگلیسی ها در این منطقه حضور دارند.

فرمانده ناوگان سپاه تصریح می کند: انگلیسی ها از قرن شانزدهم تا نوزدهم در این منطقه ماندند و سپس آمریکایی ها برای غارت نفت این منطقه به اینجا آمدند.

دریادار تنگسیری گفت: حضور بیگانگان در این منطقه نشان از اهمیت و حساسیت منطقه مهم خلیج فارس دارد، امروز خلیج یک منطقه بسیار حساس با انرژی بسیار بالا در صنعت گاز، نفت و ماهیگیری است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به اهمیت گردشگری، صنعت گردشگری و رونق اقتصاد عمده دریایی به دلیل وجود جزایر فراوان در منطقه، افزود: ثبات امنیتی، جزایر و سواحل زیبا، منابع عظیم انرژی، فراوانی و تنوع شیلات آبی. افزایش بهره وری و اقتصاد دریا رونق زیادی به دریا خواهد داد و به همین دلیل این منطقه همیشه مهم و حساس بوده است. 19 جزیره مهم در اعماق خلیج فارس داریم که جزو جزایر استراتژیک ما و حضور بیگانگان در این منطقه اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

دریادار تنگسیری با ایرانی دانستن منطقه گفت: خلیج فارس از قدیم الایام خلیج فارس بوده است، زیرا تمام منطقه در دست ایرانیان بوده است، اما همچنان معتقدیم نام این منطقه خلیج فارس است. و هم اکنون در انتهای جنوبی خلیج فارس کشورهای عربی و ایران اسلامی با 1357 کیلومتر مرز آبی در این منطقه حساس حضور دارند.

وی گفت: ما معتقدیم کشورهای منطقه می توانند امنیت را در این منطقه حساس برقرار کنند و اصلا نیازی به حضور کشورهای خارجی نیست. ما بارها به همسایگان جنوبی خود پیام صلح و دوستی داده ایم که می توانیم امنیت را در این منطقه برقرار کنیم، «منطقه هیچ توجیهی ندارد و قطعاً حضور آنها باعث ناامنی می شود.

فرمانده کل سپاه افزود: بنابراین توسل به دشمنان اسلام و ملت های منطقه مانند رژیم صهیونیستی برای کشتار کودکان و آوردن آنها به منطقه پیام خوبی ندارد، بنابراین برای همسایگانی که زندگی می کنند درست نیست. در این منطقه متخاصم و یاغی هستند، «انگیزه و نفاق را در این منطقه القا کنید و آن را مستقر کنید، بنابراین گفتیم کشورهای این منطقه می توانند امنیت آن را برقرار کنند.

گفت: آمریکایی ها و کشورهای فرامنطقه ای در این منطقه جایی ندارند، رژیم اشغالگر قدس قطعا جایی در این منطقه نخواهد داشت و ما تا حدودی می توانیم آن را تحمل کنیم و اگر صبر ما به پایان برسد قطعا به همه هشدار می دهد. دریاسالار تنگسیری کشوری که تلاش می کند برای منافع ما در خلیج فارس مشکل ایجاد کند پاسخ ما قاطع و متأسفانه خواهد بود.

وی افزود: امروز نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کاملاً حاکمیت و حضور دارد. از تنگه هرمز در شمال خلیج فارس بر عهده این نیروها است. مشاهده می کنیم و غیره ما از اجازه حضور نیروهای بیگانه در آبهای جمهوری اسلامی، آبهای سرزمینی و حتی آبهای تحت کنترل خود مانند فلات قاره دور هستیم و نخواهیم گذاشت.

فرمانده ناوگان سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه از سال 92 راه اندازی مسیر نور دریایی را آغاز کرده است تا مردم عزیزمان به ویژه جوانان رشید در کشور اسلامی مان را با دریا و توانمندی هایی که در خلیج فارس و جزایر وجود دارد و انشاالله آشنا کند. این بار ادامه خواهد داشت.از جوانان عزیز خواهشمندیم تشریف بیاورند و با این جزایر و ظرفیت های فراوان آنها در خلیج فارس و این منطقه استراتژیک بیشتر آشنا شوند.

دریادار تنگسیری با مهم دانستن لقب خلیج فارس گفت: اینجا خلیج فارس است و هیچکس نمی تواند نام دروغی بر این وضعیت بگذارد و جوانان ما اگر خدا بخواهد باید این میراث گرانبهایی را که تاکنون بوده است حفظ کنند. از گذشته و به آینده به ما تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید