ما مخالف حضور بیگانگان در منطقه هستیم

وزیر امور خارجه در این گفتگوی تلفنی با اشاره به روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آستانه، بر تمامیت ارضی کشورها تاکید کرد. منطقه از جمله جمهوری آذربایجان افزود: معتقدیم حضور بیگانگان در این منطقه شرایط را پیچیده می کند و مخالف این حضور هستیم.

دکتر امیر عبدالاخیان افزود: جمهوری اسلامی ایران در نشست 3+3 و سازوکارهای منطقه ای به دنبال راه حل صحیح مناقشه در قفقاز است و همواره به تلاش های خود برای حل مسئله بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه خواهد داد.

رئیس دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: امنیت منطقه را مقوله ای به هم پیوسته می دانیم و امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت منطقه و ایران می دانیم. و ما همکاری منطقه ای را می دانیم.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این گفتگوی تلفنی ارتباط مستقیم و مستمر وزیران امور خارجه دو کشور را نشان از عمق روابط تهران و باکو دانست و گفت: برای ما ارزش و احترام قائل هستیم. این روابط

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه با قدردانی از تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان، نتایج سفر به ارمنستان را تشریح و از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به صلح و ثبات منطقه قدردانی کرد.

بایراموف در نهایت با استقرار نیروهای خارجی در منطقه مخالفت کرد و بر ادامه همکاری های منطقه ای از جمله در قالب نشست 3+3 برای ارتقای ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با استقبال از سفر رئیس شورای اسلامی کشورمان به باکو، آن را گامی مهم در حمایت از توسعه روابط دوجانبه توصیف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید