حضور بیگانگان در منطقه اثری جز ناامنی ندارد


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884364

سرلشکر باقری در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش عمان:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با دریادار سیف بن ناصر الحربی فرمانده نیروی دریایی ارتش عمان گفت: البته حضور بیگانگان در منطقه جز ناامنی اثر دیگری ندارد. . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار امیر دریادار سیف بن ناصر الحربی فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عمان بر اهمیت روابط نظامی دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: ایران و عمان از دیرباز روابط نظامی مطلوبی داشته اند و این روابط امروز نیز ادامه دارد و در ابعاد مختلف گسترش یافته است.

سرلشکر باقری با اشاره به روابط سیاسی دو کشور گفت: بحمدالله سیاست های عمان متوازن است و امروز هماهنگی های لازم در زمینه های سیاسی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد. در مورد مسائل مربوط به امنیت منطقه و سایر موارد، سیاست های دو کشور هماهنگ و مورد توافق است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تنگه هرمز و دریای عمان به عنوان منطقه مشترک دو کشور از اهمیت حیاتی برخوردار بوده و یکی از زمینه های همکاری نزدیک دو کشور محسوب می شود. و امروز ناوگروه های ما در سواحل هر دو کشور رفت و آمد می کنند و همچنین از میزبانی شما از کشتی های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بنادر عمان قدردانی می کنیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: حدود 16 سال است که روابط بین نیروهای مسلح دو کشور در قالب ارتباط مشترک ادامه یافته و جلسات و بازدیدهای منظمی انجام شده است و ثبات نظامی دو کشور نشان دهنده این امر است. نزدیکی منافع دو کشور.»

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط با کشورهای همسایه گام برمی دارد و به همین دلیل هیچ محدودیتی در زمینه روابط دو کشور به ویژه روابط بین نیروهای مسلح دو کشور قائل نیستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کمیسیون های سه جانبه که در کارگروه روابط دو کشور فعالیت می کنند، امروز در وضعیت مطلوبی قرار دارند و در ماه های اخیر دو جلسه در تهران و یک جلسه در عمان برگزار کرده اند. و این روابط می تواند روز به روز بیشتر شود

وی افزود: جمهوری اسلامی فرصت های بسیار خوبی به ویژه در حوزه صنایع دفاعی و روابط نظامی دارد، هیچ محدودیتی در ارتباط وجود ندارد و تمام امکاناتی که در نمایشگاه دفاعی دیدید می تواند در اختیار شما قرار گیرد.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​امور دریایی تجربیات ارزنده ای دارند و می توانند با تبادل تجربیات زمینه را برای ارتقای توان رزمی و دریایی ایجاد کنند و از توسعه روابط در زمینه های مختلف استقبال می کنیم.

سال هاست که نیروی دریایی ما با اعزام ناوگان سعی در برقراری امنیت در مناطق شمالی و غربی اقیانوس هند و دریای سرخ دارد و تجربیات خوبی کسب کرده است. در حال ایجاد مرکز امنیت دریایی در چابهار هستیم و از حضور شما در این مرکز و همچنین برگزاری رزمایش های مشترک استقبال می کنیم.

وی با اشاره به حضور بیگانگان در منطقه گفت: البته حضور بیگانگان در منطقه مشترک دو کشور تاثیری جز بلاتکلیفی و گسترش روابط نظامی ایران و عمان بر امنیت منطقه ندارد. منطقه قطعاً به نفع ملت‌های منطقه، به‌ویژه برای مردم دو طرف است.»

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید