این دادگاه برای 99 متهم پرونده ثبت نام خودرو برگزار شد

زمان: 19:13
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786182

قاضی صلواتی ریاست یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۹۹ متهم حکم هورو را بر عهده داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز یکشنبه 30 آبان ماه به ریاست قاضی صلواتی یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات 99 متهم پرونده به اصطلاح تشکیل شد. پرونده ثبت نام خودرو در موضوع ترافیک سازمان یافته.

در ابتدای جلسه قاضی صلواتی، متهم ردیف نهم محمدحسین ممتحن را برای ادامه دفاع احضار کرد.

متهم متهم مدعی است که به عنوان خریدار فقط سفارش خودرو را ثبت کرده و هیچ کاری خلاف قانون انجام نداده است.

وکیل متهم نیز از دادگاه خواستار تبرئه وی از اتهامات وارده به وی شد.

پس از پایان جلسه دادگاه، وکیل متهم آذرمر متهم به مشارکت در تخلف از نظام اقتصادی کشور، مشارکت در واردات کالاهای مجاز مشروط، 719 دستگاه خودرو خارجی و 27 فقره جعل رایانه ای، با رد این پرونده مواجه شد. اسناد و مدارک و گفت: این اسناد قابل استناد نیست، خواهشمند است از دادگاه بخواهید پرونده را به کارشناس ارجاع دهد.

وی تعداد خودروهای توقیفی متهم آذرمر را حدود 120 خودرو عنوان می کند.

قاضی صلواتی در پاسخ به شکایت وکیل متهم آذر مهر گفت: یک هزار و 157 دستگاه خودروی خارجی در ارتباط با متهم آذر مهر ثبت شده که از این تعداد 448 دستگاه ترخیص، 668 دستگاه در گمرک و 41 دستگاه خودرو در سازمان اموال و املاک بوده است. که متعلق به متهم آذر است مهر شده اند.

قاضی صلواتی خطاب به وکیل متهم آذرمر گفت: به کلیه گمرکات موظف شده است با موثق بودن تمامی گزارشات پرونده، تعداد خودروهای توقیفی را بررسی و نتیجه را به دادگاه اعلام کنند.

یزدانی فر، سخنگوی دادستان نیز گفت: آقای پرورش از موکل خود حمایت قانونی نکردند، در بحث جعل و ساماندهی جرم تعداد خودروهای قاچاق سازمان یافته به صورت دسته جمعی دقیقاً رویه موکل و به حاشیه رانده شدن را دنبال کردند. دو متهم آذر مهر و متهم، اتهامات متهم زیرمجموعه اتهامات متهم هشتم آذر مهر تعریف شده است.

وی گفت: مستندات ما در خصوص بخشنامه معاون اول رئیس جمهور در 19 آذرماه 95 مبنی بر توقف ثبت سفارش خودرو در سامانه که بر اساس قانون و مستند است.

یزدانی فر در رابطه با اظهارات آذر مهر وکیل متهم گفت: در بحث جرایم سازمان یافته دولتمردان در رأس هرم جرم و سایر افراد دخیل در این عمل جرایم سازمان یافته قرار دارند. متهم آذر مهر ثبت سفارش و واردات خودرو که از مصادیق جرایم سازمان یافته است، متهم آذر مهر اگرچه به سامانه ثبت سفارش خودرو دسترسی نداشته اما با برقراری ارتباط و اعمال نفوذ با پرداخت وجوه، در جعل رایانه های سیستم ثبت سفارش خودروهای خارجی شرکت کرد.

وکیل متهم آذر مهر در پایان ضمن درخواست برائت از اتهامات وارده به موکلش گفت: خواستار تحقیقات بیشتر از موکلم در دادگاه محترم هستم.

قاضی صلواتی با اعلام ختم جلسه گفت: ادامه دفاع فردا ساعت 9:00 استماع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید