این رویداد هوانوردی در مراسم پنجاه بدر قزوین برگزار می شود

وی افزود: همچنین در پنجاهمین روز بدر یک تاکسی هوایی در استان قزوین برای پرواز به شهرهای مختلف افتتاح می شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری قزوین گفت: برای معرفی قزوین به دنیا برنامه هایی در نظر گرفته شده است و امیدواریم با راه اندازی این رویداد در سال های آینده شاهد ارتقای کیفی برنامه ها باشیم.

این مسئول ادامه داد: یکی از برنامه های ما پرواز با بالن در آسمان قزوین بود که به دلیل شرایط جوی روز دوشنبه لغو شد اما پرواز با هواپیما جذابیت مورد نظر ما را ایجاد می کند.




پنجاه بدر ثبت ملی شده است

حاجی‌هانی گفت: از آنجایی که هواپیماها متعلق به بخش خصوصی است، از جزئیات قیمت پرواز اطلاعی ندارم و قطعاً قیمت آن با توجه به پرواز و مسافت آن محاسبه می‌شود.

وی در پایان گفت: پروازها کاملاً ایمن بوده و روزهای دوشنبه و سه شنبه با حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها شاهد برگزاری مراسم و افتتاحیه آن خواهیم بود.

علیرضا هزائلی افزود: این روز یکی از آیین های سنتی استان است که ثبت ملی شده و برنامه های مختلفی برای آن در قزوین در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال به مناسبت 50 ران علاوه بر اقامه نماز باران برنامه های فرهنگی دیگری نیز در نظر گرفته ایم که در مصلای قزوین و جنب باغ سنتی برگزار می شود.

در پنجاهمین روز بدر راهنمای گردشگری می پذیریم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: در پنجاهمین روز از بدر میزبان جمعی از راهنمایان گردشگری هستیم تا هموطنان خود را با جاذبه ها، سنت ها و آیین های گردشگری قزوین آشنا کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای نامگذاری جدید آیین پنجاه بدر اصرار نداریم زیرا پنجاه بدر و روزهای بارانی خوب است و نباید یکدیگر را تحت الشعاع قرار دهند.

هزائلی در پایان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت این گونه آینه ها برای ارائه هویت، تاریخ و فرهنگ قزوین به ایران و جهان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید