این فرهنگ از دهه 1970 نادیده گرفته شده است

ساعت: 13:08
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790596

حجت الاسلام محمدعلی لیالی گفت: فرهنگ به ویژه از دهه 70 به صورت داوطلبانه یا غیرارادی مورد بی توجهی دولت ها قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدعلی لیالی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: فرهنگ به ویژه از دهه 70 به بعد چه به دلیل سیطره سیاست، اقتصاد و حاکمیت و گاه تعهد مسئولان، مورد بی توجهی دولت ها قرار گرفته است. حکومت و حاکمیت فرهنگی نادیده گرفته شده است.

وی ادامه داد: گرایش به سمت فرهنگ غربی و مدیریت اجرایی در حوزه فرهنگ، ناخودآگاه هضم و جذب در عرصه فرهنگ جهانی و لیبرالیسم فرهنگی را به همراه دارد.

وی گفت: باید اذعان کرد که برخی از مولفه های هویت غربی به هویت ما تبدیل شده است، زیرا حتی اگر ویژگی های فرهنگ غربی دستاوردهای بشری باشد، با هویت ما فاصله زیادی دارد و نباید آن را سهل انگاری کرد.

حجت الاسلام لیالی گفت: مولفه هایی که در فرآیند لیبرالیسم فرهنگی وجود دارد با هویت شرقی، ایرانی و اسلامی در تضاد است و محصول چنین پدیده ای عدم توجه به هویت های فرهنگی-اسلامی است.

وی افزود: متأسفانه برخی از هنجارهای فرهنگی هویت ایرانی آسیب دیده و با چالش جدی مواجه شده است و نیاز به احیای اساسی در همه حوزه های نفوذ به ویژه نهادهای فرهنگی است.

وی گفت: ما باید تحلیل جامعی از ابتذالات فرهنگی انجام دهیم تا راه حلی پیدا کنیم.

حجت الاسلام لیالی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید به فرهنگ عمومی جامعه در بخش های مختلف دولتی و خارج از دولت توسط تشکل ها و انجمن ها توجه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید