ظرفیت تجارت و ترانزیت کشورهای D8 نادیده گرفته شده است


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879051

رئیس جمهور گفت: در کشورهای D8 ظرفیت های زیادی برای افزایش تجارت و ترانزیت کالا وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار با عیسیکا عبدالقادر امام دبیرکل گروه 8 با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و جهانی است، گفت: ظرفیت‌های زیادی در کشورهای جهان وجود دارد. D8 «در تجارت و ترانزیت کالاهایی که مورد غفلت قرار گرفته‌اند، افزایش یافته است.

رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای دانش بنیان جوانان ایرانی در پارک های علم و فناوری کشورمان گفت: ایران می تواند دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان خود را با سایر کشورهای D8 به اشتراک بگذارد.

رئیسی افزایش مبادلات تجاری بین اعضای گروه دی 8 را ضروری دانست و تصریح کرد: اعضای این سازمان باید با فعال سازی ظرفیت برای افزایش مبادلات بین کشورهای عضو تلاش کنند.

رئیسی گفت: آمریکا نمی خواهد کشورهای در حال توسعه رشد کنند و می خواهند به نوعی به نظام سلطه وابسته باشند.

«ایسیکا عبدالقادر امام»، دبیرکل سازمان دی 8 نیز در این نشست ایران را یکی از اعضای فعال این سازمان دانست و گفت: دو نهاد مهم D8 در تهران و همدان مستقر هستند.

وی گزارش ظرفیت جمعیتی کشورهای عضو D8 و افزایش مبادلات تجاری بین اعضا را دو رویکرد مهم مدیریتی از زمان تصدی خود به عنوان دبیرکل این سازمان عنوان کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید