این مربی شایسته سرمربیگری استقلال است

این مربی شایسته سرمربیگری استقلال است

وضعیت فعلی باشگاه استقلال، انتخاب سرمربی جدید و برگزاری مجمع عمومی این باشگاه به موضوعات مورد بحث با صمد مرفاوی تبدیل شد. سرمربی سابق استقلال به سوالات ما به صورت صریح پاسخ داد که در ادامه می خوانید:

اعضای جدید هیات مدیره استقلال در آستانه انتخاب هستند. نظر شما در این مورد چیست؟
مهمتر از انتخاب اعضای هیئت مدیره و نحوه انتخاب آن اعضا، ثبات حاکمیتی در باشگاه استقلال است که متاسفانه دیده نمی شود. اگر امروز عده ای بیایند و فردا بروند، به درد باشگاه می خورد. آنچه در شرایط فعلی باید به آن توجه شود ثبات مدیریت باشگاه است تا افرادی که می آیند بتوانند برنامه چند ساله خود را عملی کنند وگرنه هیات مدیره بی ثبات نمی تواند مفید و موثر باشد. در مورد ترکیب اعضای هیئت مدیره فکر می کنم حضور ترکیبی اهالی اقتصادی است. از نظر فنی و اجرایی می توانند تاثیر مثبتی برای باشگاه داشته باشند. اگر قرار است در هیات مدیره یکی از اعضای فنی حضور داشته باشد، آن فرد باید نظر داشته باشد. آقای مظلومی در حال حاضر در هیات مدیره فعال هستند یا اگر قرار است در هیات مدیره یک عضو اقتصادی یا حقوقی وجود داشته باشد باید مفید و پایدار باشد. چه ویژگی های استقلال مستلزم ثبات است.

در پایان فصل فوتبال، عملکرد استقلال در این فصل را چگونه دیدید؟
استقلال در این فصل توسط سرمربی بسته نشد و این برای یک تیم بسیار بد است و در هیچ کجای دنیا شاهد چنین اتفاقی نیستیم. برای موفقیت یک تیم ابتدا کمیته فنی باید پس از بررسی های لازم سرمربی را انتخاب کند و قبل از پایان فصل با بازیکنانی که فصل آینده با آنها همکاری خواهد کرد، مذاکرات لازم را انجام دهد اما در استقلال شاهد این اتفاقات نبودیم. .

چرا این اتفاق افتاد؟
چون کمیسیون فنی نبود. یک بار پاشازاده خیلی زود آمد و رفت این یعنی همان بی ثباتی که گفتم. وظیفه او انتخاب بازیکنان بود اما محقق نشد و تیم توسط هیئت نظارت بسته شد و این نوع بسته شدن تیم ها شایسته باشگاه بزرگ استقلال نیست. سرمربی باید تیم مورد نظر را ببندد و فرصت لازم برای کار را داشته باشد اما متاسفانه در استقلال از ابتدای فصل برنامه ریزی درستی وجود نداشت. اگر استقلال پارسال نتیجه گرفت و قهرمان شد، به دلیل تصمیم سرمربی برای بستن تیم و اصرار او برای رسیدن به اهدافش بود، اما حالا خاکستر خاکستر است و جام دوباره همان جام. ببینید استقلال 4 بازیکن در پست حمله بالا داشت. ارسلان مطهری. آرمان رمضانی بابایی و شهباززاده نفراتی بودند که این پست را بازی کردند. یک تیم می خواهد با چنین بازیکنی در یک موقعیت چه کند؟ اما در بال فقط محیبی و کایدی حضور داشتند و اگر از بابایی در بال استفاده می شد با کیفیت مورد نیاز فاصله داشت. اینها را گفتم تا مشخص شود تیم حسابی بسته نیست و فکر نمی کند.

در هفته های پایانی لیگ به تمدید نشدن قرارداد ساپینتو و نامشخص بودن وضعیت جام حذفی اشاره کردید. پیش بینی شما به حقیقت پیوست.
اگر در آن زمان هشدار دادم که با سرمربی پرتغالی قرارداد نبندم به خاطر همین مشکل بود. ساپینتو در جام حذفی قهرمان می شد اما مشکلات سرمربی استقلال تمام نشد. او کنترل لازم را برای بردن استقلال به کنار زمین نداشت. بیژن بیژن طاهری که مردی متواضع و با اخلاق روی نیمکت است همیشه سعی می کرد ساپینتو را مهار کند. که نمی توان آن را انجام داد. در حالی که رئیس تیم باید به دنبال شغل خود باشد، او 70 درصد از انرژی خود را برای کنترل و کنترل ساپینتو استفاده کرد و در برخی مواقع حتی 4 نفر نمی توانستند با او مخالفت کنند. باید بدانید که نباید بی ادبی کنیم، متاسفانه برخی از دوستان روی آنتن صحبت می کنند و این یکی از مشکلات استقلال در این سال هاست. در حالی که برخی از دوستان قصد تمدید قرارداد سرمربی استقلال را داشتند، او امروز به پرتغال رفت و فردا با تیم قبرس قرارداد بست، برخی از دوستان می خواستند با او قرارداد 5 ساله ببندند.

با رفتن ساپینتو با آوردن سرمربی خارجی موافقید یا فکر می کنید یک گزینه داخلی است؟
در شرایط فعلی آنچه که بهترین و به نفع باشگاه است باید اتفاق بیفتد. اکنون باشگاه با بحران مالی شدیدی مواجه است و در چنین شرایطی مهم ترین کار حفظ منافع باشگاه است.

زمزمه های حضور جواد نکونام به گوش می رسد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟
من در مورد مردم صحبت نمی کنم، اما ببینید بارسا مسی را به خاطر شرایط مالی انتقال داد، پس استقلال باید با برنامه ریزی و تفکر درست در این زمینه عمل کند. به عنوان یک استقلالی نمی توانم به جای هیات مدیره صحبت کنم که سرمربی ایرانی یا خارجی باشد. برای موفقیت با یک برنامه چند ساله باید خوب فکر کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

به نظر شما جواد نکونام گزینه مناسبی برای هدایت استقلال است؟
اما جواد نکونام بازیکن تیم ملی، لژیونر و همچنین تیم استقلال بود. یادم هست نکونام زمانی که تیم ملی بود می گفت من استقلالی هستم. چنین اظهار نظری از سوی بازیکنی در این سطح در بین فوتبالیست ها کم است، اما او در آن زمان این را گفت. من شخصاً از آن زمان به قول او عمل کردم و می توان گفت که گزینه مناسبی برای تضمین استقلال است. البته نمی گویم دیگر مربیان بومی بد هستند. اشتباه نکنید، اما اسم جواد نکونام آمد، من آن چیزها را گفتم.

این در حالی است که برخی از هواداران معتقدند می توان به علیرضا منصوریان فرصت دیگری برای هدایت استقلال داد. تا چه حد با این ایده موافق هستید؟
منصوریان هم بچه استقلال و مورد تایید است. به نظر من افرادی که پیراهن این تیم را بر تن می کنند باید برای هدایت نیمکت فنی استقلال در اولویت قرار گیرند.

از نقاط قوت و ضعف استقلال در فصل گذشته صحبت کنید.
طبق آمار، استقلال خط حمله بسیار خوبی دارد و دلیل این امر پرسینگ صحیح آبی ها در زمین حریف است اما در نیمه خودش و در یک سوم دفاعی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و کناره های استقلال نشتی داشت. . آبی پوشان از تمرکز لازم در دفاع وسط فاصله داشتند و دلیل این امر عدم کمک رسانی در دفاع بود. استقلال به اندازه او در تهاجمی عملکرد خوبی داشت اما پوشش و حمایت لازم را از سوی بازیکنان ندیدیم.

از شرایط تیم ملی در آستانه مسابقات در کفا بگویید.
برای تیم ملی و امیر گلنویی آرزوی موفقیت دارم. قلعه نویی کار سختی را آغاز کرده و همه از او انتظار موفقیت دارند اما قلعه نویی به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد و همه باید به او کمک کنند تا برنامه هایش برای موفقیت تیم ملی محقق شود. حالا که یک سرمربی ایرانی هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است، همه باید دست به دست هم دهیم تا عظمت فوتبال ایران و دانش مربیان ایرانی را به همگان ثابت کنیم.

به نظر شما جای کدام ملی پوشان خالی است؟
من به عنوان یک فوتبالیست به گیل نووی حق می دهم و باید به نظر و انتخاب او احترام گذاشت. باید به او حق داد که با افکارش به راحتی افراد مورد نظر خود را انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید