این 20 نشانه به معنای پایان عشق یک مرد به زن است


زندگی رنگی | واقعیت این است که با گذشت زمان، روش‌های نشان دادن عشق می‌تواند تغییر کند. اما آیا تردید پیدا کرده‌اید در مورد اینکه شوهرتان هنوز هم شما را دوست دارد یا نه؟ اگر شک دارید، این نوشتار به دردتان می‌خورد. ما در این مطلب ۲۵ مورد از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد گردآوری کرده‌ایم. بخوانید و ببینید چند مورد در مورد همسر شما صدق می‌کند. هر چه علائم بیشتری ببینید، احتمال اینکه شوهرتان دیگر عاشق شما نباشد بیشتر است!

25 نشانه که شوهرتان دیگر شما را دوست ندارد

شاید خیلی از نشانه‌های زیر را در همسرتان ببینید و دلگیر شوید. از سویی، شاید بد نباشد این نشانه ها را بشناسید و تصمیم درست را برای زندگی‌تان بگیرید.

او دیگر در مورد موضوعات مربوط به شما چیزی نمی‌پرسد

اینطور به نظر می‌رسد که او دیگر به زندگی شما اهمیت نمی‌دهد؟ روزی روزگاری، حداقل مدتی را صرف صحبت در مورد روزی که سپری کرده‌اید، می‌کردید. هرچند چیز کوچکی بود، اما به شما این امکان را می‌داد که از اتفاقات مهم (و بله، گاهی اوقات نه چندان مهم) در زندگی یکدیگر خبردار شوید. اما مدت‌هاست که این گفتگوها متوقف شده است.

مدتی سعی کردید روال قبل را برگردانید، اما شوهرتان در مورد این چیزها صحبت نکرد. حالا هم دیگر علاقه ای به روزی که گذرانده‌اید، کارتان، دوستانتان، خانواده یا هر چیز دیگری در مورد زندگیتان نشان نمی‌دهد. شما هنوز هم سعی می‌کنید از او بپرسید، اما او هرگز جواب نمی‌دهد. این اولین مورد بود!

حرف‌های‌تان را گوش نمی‌دهد

وقتی موفق می‌شوید او را درگیر یک مکالمه کنید – حتی صحبت‌های پیش پا افتاده در مورد مراقبت از کودک یا سقفی که نشت دارد – او فقط محل را ترک می‌کند.

شوهرتان به جای تمرکز روی حرف‌های شما به چیز دیگری فکر می‌کند، به تلفنش نگاه می‌کند، تلویزیون تماشا می‌کند، یا هر کار دیگری! انگار که با دیوار صحبت می‌کنید.

کارهای محبت آمیز نمی‌کند

بسیاری از زوج‌ها هنگام بیدار شدن از خواب یا قبل از رفتن به رختخواب همدیگر را می‌بوسند. برخی دیگر حداقل یک بار در روز همدیگر را در آغوش می‌گیرند و کسانی هستند که بیشتر عصرها روی مبل کنار هم لم داده‌اند.

راه‌های زیادی برای نشان دادن محبت به همسرتان وجود دارد، اما شوهرتان از انجام همه این کارها دست کشیده است. علاوه بر این، اگر بخواهید به او محبت نشان دهید، از شما دور می‌شود. به زبان ساده، این رابطه به یک ازدواج بدون عشق تبدیل شده و این رفتار نشانه روشنی است که شوهرتان دیگر عاشق شما نیست.

صمیمیت فیزیکی ندارید

اجتناب از نزدیکی فیزیکی می‌تواند نشانه بدی باشد. به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد شوهر شما دیگر علاقه ای به داشتن رابطه جنسی با شما ندارد. بیایید صادق باشیم، در بسیاری از ازدواج‌ها – البته نه همه آنها – این مرد است که میل جنسی بالاتری دارد و اغلب شروع کننده رابطه جنسی است.

اما زندگی جنسی شما به سادگی تمام شده است، و زمانی که موفق می‌شوید او را وارد رابطه کنید، تنها از طریق تلاش خودتان است. شوهر شما دیگر مثل قبل رابطه جنسی را آغاز نمی‌کند.

علاوه بر این، رابطه جنسی‌تان – اگر وجود داشته باشد – مکانیکی شده است. هیچ صمیمیت واقعی یا ارتباط عاطفی وجود ندارد. به عبارت ساده، دیگر صمیمیت عاطفی در ازدواج شما وجود ندارد.

  • یک هشدار کوچک: اگر این تنها نشانه ای است که می‌بینید، بهتر است بررسی کنید که آیا شوهرتان از مشکلات سلامتی که بر عملکرد او در رختخواب تأثیر می‌گذارد، رنج می‌برد یا نه.

کارهایی را که از او می‌خواهید انجام نمی‌دهد

همه ما هر از گاهی از همسرمان چیزی را درخواست می‌کنیم. ممکن است به آنها برای کمک در موردی یا مراقبت از یک وظیفه خاص نیاز داشته باشیم. وقتی ازدواج از سلامت خوبی برخوردار باشد، این درخواست‌ها بدون شکایت زیاد برآورده می‌شوند.

اما اگر شوهرتان دیگر شما را دوست نداشته باشد، هر چیز کوچکی را که از او بخواهید، واکنشی نشان نمی‌دهد. او هر بار، بهانه‌ای برای انجام ندادن کار دارد. یکی از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، همین است.

او خودخواه شده است

نکته قبلی فقط یک نمونه از این است که چگونه او رفتار خود محورتر از قبل نشان می‌دهد. اگر او عاشق شما نباشد، به احتمال زیاد کارهایی را انجام می‌دهد که خودش را بیشتر خوشحال می‌کند. آرزوهای او در درجه اول قرار دارند.

بنابراین شما آنچه را که او می‌خواهد می‌خورید، به جایی می‌روید که او دوست دارد و کاری را انجام می‌دهید که او می‌خواهد. خواسته‌های شما (و حتی نیازهای شما) در جایگاه دوم قرار می‌گیرند!

او برنامه‌های بدون شما ترتیب می‌دهد!

همه آدم‌ها می‌توانند تا حدی زندگی خارج از ازدواج داشته باشند، اما شوهرتان اکنون آن را به سطح جدیدی برده است. به نظر می‌رسد او هر آخر هفته برای انجام کاری بیرون است، با دوستانش زیاد وقت می‌گذراند و عصرها به جای اینکه در جمع شما باشد، وقت خود را صرف انجام سرگرمی‌های مختلف می‌کند.

او نه تنها زمان زیادی را جدا از شما می‌گذراند، بلکه تمایلی برای رفتن به میهمانی و دورهمی‌ها با شما ندارد.

او هر بار برای نرفتن بهانه‌های الکی را سر هم می‌کند. حتی با بی‌میلی تمام شما را برای تولد یا سالگرد ازد.اج‌تان بیرون می‌برد و اگر هم ببرد خیلی خوشحال به نظر نمی‌رسد.

دیگر از شما تعریف نمی‌کند

به یاد دارید زمانی که اولین قرار ملاقات‌ها را شروع کردید، اوضاع چطور بود؟ شخصی که دوستش دارید روی شما تمرکز داشت و به شما می‌گفت که ظاهر خوبی دارید. یا می‌گفت موهایت را فلان طور درست کن یا فلان لباس را بپوش که خیلی خوشگل‌تر می‌شوی!

اما اخیرا به نظر می‌رسد که شوهر شما دیگر متوجه این چیزها نمی‌شود. شما به معنای واقعی کلمه نمی‌توانید آخرین باری را که او چیز خوبی در مورد شما گفت، به یاد بیاورید؛ حتی زمانی که به شدت برای زیبا شدن و جذاب به نظر رسیدن تلاش کرده‌اید!

او با دیگران رفتار بهتری دارد

کسی که زمانی ادعا می‌کرد شما را دوست دارد، امروز رفتاری کاملا متفاوت از خود نشان می‌دهد. اکنون به نظر می‌رسد که او با دیگران بسیار مهربان تر از شماست. آن رفتار خوبی که با شما داشت حالا نثار افراد دیگری می‌شود.

او با دقت و علاقه واقعی به حرف‌های دیگران گوش می‌دهد، اما برای حرف‌های شما تره هم خرد نمی‌کند! شوهرتان با وقت و پول خود خوش می‌گذراند. به بیان ساده، تفاوت زیادی بین نحوه رفتار شوهرتان با شما در مقایسه با بقیه وجود دارد. این به سادگی نشان می‌دهد که او این روزها تا چه حد نسبت به شما و ازدواج‌تان بی تفاوت شده‌است.

آیا اخیرا بر سر چیزهای کوچک منفجر می‌شود و از کوره درمی‌رود؟ هر کسی می‌تواند گاه گاهی عصبانی شود و این کاملا طبیعی است. استرس‌های درون و بیرون رابطه می‌تواند ما را بد خلق کند. اما اگر این مساله در ازدواج شما، به یک اتفاق رایج تبدیل شده باشد، دیگر طبیعی نیست. در واقع این یکی از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، است.

به نظر می‌رسد که شوهرتان حوصله شما را ندارد و به سرعت عصبانی می‌شود، حتی بر سر کوچکترین چیزها. متوجه شده اید که وقتی کاری را انجام می‌دهید یا چیزی می‌گویید که او دوست ندارد، چقدر صدایش را بلند می‌کند یا اظهارات تند و آزاردهنده دارد؟!

او “ایرادات” شما را به زبان می‌آورد

در هر ازدواجی، باید یاد بگیرید که بپذیرید شریک زندگی شما همیشه کارها را آن طور که شما دوست دارید انجام نمی‌دهد. در یک ازدواج سالم، نادیده گرفتن این چیزها آسان است، زیرا واقعاً مهم نیستند.

اما اگر شوهرتان دیگر شما را دوست نداشته باشد، احتمالاً شروع به گفتن اشتباهات شما خواهد کرد و حتی در چیزهای کوچک هم مدام عیب‌جویی می‌کند. او کم کم انتظارات غیرواقعی خواهد داشت و به این ترتیب سعی می‌کند تا انگشت اتهام را به سمت شما نشانه بگیرد.

او مدام رویکردهای شما را مورد انتقاد قرار می‌دهد و ممکن است به شما بگوید که چقدر «احمق» هستید که کارها را به روش او انجام نمی‌دهید. حتی بدتر از آن، ویژگی‌های فیزیکی شما را که دیگر دوست ندارد، به زبان می‌آورد.

چین و چروک، موهای خاکستری، شکم آویزان – او ناله می‌کند که «خودت را ول کرده‌ای» در حالی که از تایید تغییرات بدن خودش امتناع می‌کند.

او در حضور دیگران بد دهانی می‌کند

اینکه گاهی در مورد شریک زندگی‌تان برای دوستان یا خانواده ناله کنید و غر بزنید کاملا طبیعی است! در واقع همه ما تا حدی این کار را انجام می‌دهیم. اما در صورتی که در یک میهمانی یا جمع باشیم و همسرمان مدام بد دهانی کند یا از ما گله کند و ایرادات‌مان را به زبان بیاورد داستان فرق می‌کند.

این رفتار کاملاً بی رحمانه است و می‌تواند باعث شود که شما در جمع احساس خجالت کنید. او ممکن است بگوید که شوخی کرده، اما این رفتار هر چیزی است جز شوخی!

این یکی از نشانه ‌های واضح است که شوهرتان دیگر شما را دوست ندارد، زیرا چه کسی دوست دارد شریک زندگی خود را تحقیر کند؟

هر کاری که انجام بدهید انگار اصلا خوشحال نمی‌شود و برایش فرقی نمی‌کند

ممکن است برای او تا پشت کوه قاف هم بروید اما فایده‌ای نخواهد داشت! مهم نیست که چقدر برای راضی کردن او و برآوردن نیازهایش تلاش کنید، همیشه چیزی وجود دارد که او شکوه و شکایت کند. برای تمام کارهایی که برای او انجام می‌دهید یک تشکر خشک و خالی هم نمی‌شنوید.

در مقابل خودش از شما انتظار دارد حتی برای کوچکترین کارهایی که انجام می‌دهد سپاسگزار باشید و اگر تلاش او را قدردانی نکنید، ناراحت می‌شود.

در اوایل رابطه تان، احساس می‌کردید ساعت‌ها می‌توانید پیامک بفرستید یا تلفنی صحبت کنید. این روزها اگر از هم جدا باشید، او تمام تلاشش را می‌کند که اصلا با شما ارتباطی برقرار نکند. او هرگز به تماس‌های شما پاسخ نمی‌دهد و ممکن است طول بکشد تا پیام‌های شما را بخواند و به آن‌ها پاسخ دهد.

این روشی است که او به شما می‌گوید که دیگر آنقدری برایش مهم نیستید که چند دقیقه‌ای را صرف ارتباط با شما کند. این یکی از دردناک‌ترین نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، است!

دلش برای‌تان تنگ نمی‌شود

او نه تنها زمانی که از هم جدا هستید سعی می‌کند با شما صحبت نکند، بلکه به نظر می‌رسد که وقتی دوباره به هم رسیدید دلش برای شما تنگ نشده است. هیچ بهبود موقتی در خلق و خو یا رفتار او نسبت به شما وجود ندارد. هیچ کلمه ای که نشان دهد دوست داشته شما در کنارش باشید از او نمی‌شنوید.

هیچ تمایلی به گفتن از خودش یا پرسیدن حال شما ندارد. همه چیز مثل قبل است. این یک نشانه است که شوهرتان دیگر عاشق شما نیست.

در مورد آینده مشترک‌تان صحبت نمی‌کند

یک زمانی برای آینده ای که قرار بود با هم بگذرانید برنامه ریزی می‌کردید. شما اهداف و رویاهایی برای زندگی بهتر داشتید. خانواده، نقل مکان به محله ای زیباتر و تعطیلاتی که دوست داشتید با هم بگذرانید.

اما این نوع گفتگوها دیگر اتفاق نمی‌افتد. در خانواده شما از آینده صحبت نمی‌شود.

چرا؟

زیرا شوهرتان واقعاً شما را در آینده خودش نمی‌بیند یا می‌بیند (به هر دلیلی)، اما فکر می‌کند چیزی در آینده بهتر نخواهد شد.

او به شیوه‌های مختلف به شما بی احترامی می‌کند

می‌دانید که وقتی احترام از بین برود، عشق نیز از بین رفته است و شوهر شما کارهای زیادی انجام می‌دهد که نشان دهنده عدم احترام به شماست. شاید او تصمیم بگیرد یک روز عصر برای تفریح بیرون برود بدون اینکه با شما مشورت کند یا به شما بگوید چه زمانی به خانه خواهد آمد.

راه‌های زیادی وجود دارد که او می‌تواند به شما بی احترامی کند، اما همه آنها به این واقعیت اشاره می‌کنند که او دیگر شما را دوست ندارد.

همه ما این را شنیده‌ایم و همه هم قبول داریم که احترام یکی از مهم‌ترین کلیدهای یک ازدواج شاد است. وقتی احترام از بین می‌رود، نشانه بدی است – آن وقت است که همه چیز کم کم بد می‌شود.

تاریخ‌های مهم را فراموش می‌کند

حتی چیزهایی مانند وقت پزشک یا بیمارستان که ممکن است داشته باشید یا روزهای مهم‌تان در محل کار – او هیچ چیز مربوط به شما را به یاد نمی‌آورد. ممکن است ادعا کند که فراموش می‌کند (و واقعا هم ممکن است علتش همین باشد)، اما حتی اگر تاریخ‌ها را با نوشته‌های قرمز بزرگ در تقویم قرار دهید، راهی برای نادیده گرفتن شان پیدا می‌کند.

دیگر هیچ تلاشی برای رابطه‌تان ندارد

بسیاری از نکات بالا به همین یک مورد خلاصه می‌شود: شوهر شما دیگر نمی‌خواهد برای ازدواج‌تان تلاش کند. او از نظر احساسی، فیزیکی و عملی به آخر خط رسیده‌ است.

او نمی‌خواهد مسئولیتی در زندگی مشترک‌تان بپذیرد و ترجیح می‌دهد به آرامی ازدواج‌تان با شکست مواجه شود. حتی سعی می‌کند بچه‌های شما را علیه شما برانگیزد. این کار واقعاً سمی است، اما برخی از مردان تا این حد بد می‌شوند.

آنها شما را تحقیر می‌کنند، در موردتان بد می‌گویند و هر کاری که از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند تا رابطه شما با فرزندانتان را خراب کنند. آیا نشانه بزرگتری وجود دارد که نشان دهد شوهرتان شما را دوست ندارد، چیزی بدتر از اینکه از فرزندانتان برای آزار دادن شما استفاده کند؟

او با زنان دیگر ارتباط دارد

آیا شوهر شما آشکارا با زنان دیگر ارتباط دارد؟ او با زنان دیگر معاشقه می‌کند و تلاشی برای پنهان کردن این موضوع ندارد؟ خواه عمدی باشد و خواه نه، اعمال ما بلندتر از کلمات صحبت می‌کنند و پیام او واضح است: او زنان دیگر را جذاب می‌بیند، اما شما را نه.

حتی ممکن است به او مشکوک شوید که به شما خیانت کرده یا مدارکی دارید که ثابت می‌کند او خیانت کرده است.

اگر با مرد دیگری صحبت کنید، واکنشی نشان نمی‌دهد

ممکن است سعی کنید با صحبت کردن با پسر دیگری حسادت او را برانگیزید، اما شوهرتان کوچکترین واکنشی نشان نمی‌دهد. احساسات شوهرتان عوض شده و او دیگر عاشق شما نیست. بنابراین مردان دیگر را تهدید نمی‌بیند.

او نمی‌خواهد در مورد مشکلات موجود صحبت کند

اگر همسرتان از صحبت کردن در مورد مشکلات امتناع کند، اصلا خوب نیست. در واقع یکی از نشانه های مردی که همسرش را دوست ندارد، همین است. وقتی سعی می‌کنید او را در گفتگو در مورد وضعیت ازدواج‌تان درگیر کنید، تمایلی نشان نمی‌دهد.

او شما را خاموش می‌کند و از صحبت در مورد مسائلی که با آن روبرو هستید امتناع می‌کند. شوهرتان تمایلی به تلاش برای نجات ازدواج نشان نمی‌دهد.

او شما را به خاطر وضعیت ازدواجتان مقصر می‌داند

اگر بتوانید او را وادار کنید که در مورد رابطه شکست خورده تان صحبت کند، تقصیر را مستقیماً به گردن شما می‌اندازد.

تقصیر توست که من را دور کردی

تقصیر توست که بیشتر تلاش نکردی

تقصیر توست که من تغییر کرده ام!

تقصیر توست که سعی می‌کنی تغییرش دهی و او را همان طور که هست نمی‌پذیری.

همه چیز تقصیر توست.

کلام پایانی

این هم از ۲۵ نشانه که همسرتان شما را دوست ندارد. با این حال یادتان باشد که همه چیز از بین نرفته است، یک پرتو نور وجود دارد: اگر او با مشاوره موافقت کند، نشانه خوبی است. اگر شوهرتان دیگر عاشق شما نباشد چه باید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید